Quality Strø: Dette produktet skal erstatte sukker, når det blir brukt som strø. Eksempler på dette kan være:
på vafler
på jordbær
på kaker eller desserter
på morgencerealier (havregryn, corn flakes)
i kaffe eller te Quality Strø er delvis krystallisert i konsistensen for å gi en følelse av noe som ”knaser” når det spises.
Ingredienser Quality Strø:
Polydextrose (E1200)
Antiklumpningsmiddel (silisiumdioksid)
Sukralose (E955) (mindre enn 1g per kilo
Acesulfam K (mindre enn 0,5g pr. kilo)
Næringsinnhold per 100 g:
100 kcal
0 gram fett
0 gram karbohydrat
90 gram kostfiberKan dette være noe å bruke istedenfor Splenda som det er noen karbohydrater, noen som vet ?
Fribol oppfører seg bedre i bakverk enn Sukrin ...... sier min mor - som rapporterer om veldig gode resultater i bruken av dette. Det krystalliserer seg ikke, slik sukrin dessverre gjør.
Har fått masse oppskrifter fra henne med Fribol isteden for sukker. (oppskrifter hun har fått via Fribol (via ernæringsfysiolog Anne-Marie Aas, Aker Universitetssykehus))og testet ut, siden min stefar har diabetes II). Men dessverre inneholder de mel, - og jeg har ikke fått prøvd ut med alternativer enda.
Personlig ville jeg prøvd Fribol siden jeg ikke er fornøyd med Sukrin.
Tusen takk for svar til begge to!
Da går jeg for Fribol, har brukt Splenda til nå, men synes det er dumt at karbohydrater jeg kunne brukt til andre ting blir brukt i teen min!
etter min mening ja... smaker ikke søtt direkte.... og når jeg har prøvd den i bakst så har jeg merket en rar smak som ikke skal være der om du skjønner....?
Boksen ser veldig liten ut ved siden av jordbæret. Hvis den er så liten blir den jo dyr å bake med. Vet noen hvor mye den inneholder slik at vi kan sammenligne med Splenda eller Sukrin.
inneholder 150 g pr boks.... jeg synes den er for dyr til å være så liten... for den blir vips tom... for sukring og splenda bruker du jo mindre av og boksen varer mye lenger... vil ikke kritisere fribol- men det er min mening.... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.