Men da jeg laget omelett i dag tidlig fra ketolyseboka, så kom jeg til å tenkte på om karbohydratene også blir halvert når du halverer oppskriften :confused: om dere forstår.:rolleyes:
Omeletten sto til 4 persjoner og laget kun til to. Da kan jeg vel også halvere karbohydrat innholdet som står oppført i oppskriften:confused:
litt usikker på om jeg forstår helt hva du spør om. Men hvis du har en oppskrift som er feks 10 karber totalt, men du halverer alle ingrediensene, så skal du seff halvere karbinnholdet også, dvs til 5 :)
men hvis det er i oppskriften regner karber pr porsjon, og det er 4 posjoner i oppskriften gjeller ikke samme prinsippet.
Det var det jeg lurte på :) Og takk for svar. Regner med at karbohydratene som står ved hver oppskrift i ketolyseboka regnes i totalt i den retten. Eller har jeg tatt feil der:confused:
Ser noen oppskrifter hvor det står per person og noen hvor det bare står hvor mye karbohydrat det er. Og da regner jeg med det er totalt i hele retten.
Hei
Alle oppskriftene er beregnet på hele porsjonen, så må man dele på 2 hvis man lager halv porsjon.
Er man 4 som deler matretten deler man selvfølgelig på 4 :)
Ingen dumme spørsmål her, men noen dumme svar kan forekomme ;)
Å, jeg har da sett dummere spørsmål her inne... :p
Beroligende å se at det er flere som synes regning er ekkelt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.