< Tilbake til oversikten

Hei alle sammen! Er ny her jeg

beate sa for siden:

Hei hei. Har akkurat lagt meg inn som medlem her og har egentlig mange spørsmål. Har ikke helt bestemt meg for hvilken framgangsmåte jeg skal velge, men sitter å leser en bok for tiden som omhandler de samme prinsippene som ketolysekuren så jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å prøve å leve etter disse prinsippene :)
Men jeg har problemer med å forstå hvor mye jeg skal spise til ethvert måltid. Man skal ikke telle kalorier, og heller satse på mer fettrik mat isteden for så mye karbohydrater. Men hva om jeg da spiser for mye mat (eks. kjøtt/kylling) slik at det går den andre veien istedet? Er kjemperedd for å legge på meg enda mer :(
Har ca. 20 kilo overvekt som jeg helst skulle ha vært kvitt, men er også fornøyd om jeg hadde klart 15.
Noen som kan skrive litt om denne kuren og hvordan den fungerer? Hvor mye kan jeg spise til hvert måltid? Vet jeg kanskje skulle hatt boka, men i og med at jeg har en bok basert på de samme prinsippene så ser jeg ikke at jeg har behov for det akkurat nå. Problemet er bare at i boka finnes det ingen oppskrifter og det er liksom opp til meg selv hvor mye jeg spiser bare jeg blir mett. Har forresten vitaminer og slikt som jeg bruker fra før.

Goggen sa for siden:

Søk på ketolyse i søkefeltet så finner du det meste!

Lykke til!

nalana sa for siden:

Kan jeg spørre hvilken bok det er du leser?

Og ellers skal du ikke være redd for å legge på deg hvis du bare spiser til du blir mett og ikke stappmett og passer på at du har få nok karber og godt nok med fett.

Lykke til!

Goggen sa for siden:

[url]www.ketolyse.no[/url] er også et fint nettsted.

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!
Jeg spiste nok litt for mye de første dagene (i forrige uke!) men det har alt regulert seg selv. Blir fortere mett enn før, og tar laaang tid før jeg blir sulten igjen. Hadde faktisk aldri trodd at jeg skulle gå ned 1,4kg på en uke ved å spise bacon, fløte og fete oster.:)

Jeg digger ketolyse!

beate sa for siden:

Selv om det sies at jeg bare skal spise til jeg blir mett så er jeg redd det kan bli for mye. eller at det blir for lite fett for den slags skyld. Har en del elgkjøtt og hjort liggende, men det er forholdsvis magert kjøtt. Viss jeg steker dette i smør, vil det da f. eks veie opp for lite fett i kjøttet?
Et annet spørsmå til de som har vært brødspisere: blir dere mette av bare egg og noen skiver bacon til frokost da? Er vant til å spise 2 brødskiver til frokost, og tenker at jeg umulig vil klare å holde meg uten mat til det er lunchtid med bare et par stekte egg og 4 baconskiver :eek:

Boken jeg leser heter forresten " Spis deg ned i vekt. Lett med fett - endelig slank" Prinsippet er her å spise mer proteiner og fett, altså mye kjøtt/fugl/fisk og minst mulig med karbohydrater. Jeg ser det slik at det i prinsippet er snakk om det samme som ketolysekuren, eller???

Rattata sa for siden:

Å steke i godt med fett er en god måte å få opp inntaket av fett! :ja: Kylling er jo ikke akkurat fet mat, men grillet kylling MED skinn hjelper jo på.

Jeg er en av dem som ALDRI trodde det skulle være mulig å bli mett av egg og bacon til frokost. I starten spiste jeg opptil 4 egg og en hel pakke med bacon og syns enda ikke jeg var fornøyd. Men etter ca to uker blir jeg så fort mett at jeg må ta cocosa i tillegg for å ikke få i meg for lite fett (cocosa er en type rent fett som du får kjøpt på helsekosten)

Så hold ut - kroppen trenger tid til å snu alle prosesser og gamle vaner.

Lykke til! :)

nalana sa for siden:

Den største forskjellen på Ketolyse og Skaldeman er at Skaldeman ikke mener grønnsakene er så viktige. Han mener at de nærmest kan kuttes ut, i hvert fall i perioder. Ketolyse er strengest på antall karber, mens Skaldeman er mer nøye på forholdstallet mellom karber, proteiner og fett. Er forskjell til er at Skaldeman begrenser matvarelisten mye mer, og mener at maten skal være så opprinnelig som mulig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.