Synes det virket så vanskelig dette her da jeg startet på mandag.....MEN da jeg sjekket på sticken i går, var den ganske mørk lilla:D.
Hadde en utrolig fæl dag i går, men hodepine, kvalme, utrolig slapp og svimmel.....
Men i dag er alt annerledes...er det mulig med SÅ stor forandring fra en dag til en annen???? Har vært mye mindre sulten i dag også.......nesten ikke i det hele tatt faktisk.
Ser mye lysere på tingenes tilstand nå hi, hi:-)
Og, tusen takk til dere som ga meg sååå gode tips her forleden!!!!!!
:heia:
Bare husk at fargen viser at du er i ketose. Det er ikke noe som lite eller mye i ketose. Om den er veldig mørk så kan det være at du har fått i deg for lite drikke.
Men stå på så skal du se resultatene kommer farende!! :heia:
Jeg begynte for fult på ketose for 2,5 uker siden. begynte egentlig over nyttår, men smugspiste et lite rundstykke i ny og ne. Kjøpte ketostix for å kontrollere, og så at det ikke var noe utslag!! Tenkte nok var nok, og etter å ha lest "spis deg slank" fra sten sture skaldemann, så skjønte jeg hvorfor.'
Bort med brødet, og masse kjøtt og riktig mat,
tok vel ca 2 dager og så var det kraftig utslag på stixen.
Merka det seg seg på en helt annerledes hodepine en jeg er vant til.
Den lå lissom i bakhodet og trøkka intens, ville lissom ikke gi slipp
uansett å en gjorde.
Dette skjedde for meg på dag 3-4-5 fra jeg gikk fult over på kosten , og
var i ketose. Magen klagde og en del, det var skikkelig sån "kverne" følelse hehe, akkurat som den tygget på noe nytt.
Men når "overgangen" var over, du verden for en klarhet en fikk i toppen! Har ikke følt meg så våken og opplagt på mange mange år (og jeg er 24) , det var som å få gnisten tilbake.
Det jeg og merket veldig godt , var det at nå skulle kroppen kvitte seg med vannet! Måtte sikkert på do og tisse 10-15 ganger iløpet av et døgn, og våknet ofte midt på natten fordi jeg måtte på do.'
Jeg har aldti ligget på middels utslag ca på stix, mens kompisen som og tar dette altid har hatt skikkelig mørk lilla, og vi spiser likt.
Men som de sier her, viktigste er at en har utslag som viser at kroppen faktisk er i ketose, og forbrenner fett.
Lykke til! Jeg syns og det er hardt å legge om, og det å måtte legge fra seg matvarer en har vært vant med i mange mange år. Men nå er det slutt, og de fordelene det allerede har gitt, er verdt mye mer i lengden.
Så flinke dere er!!!! Også så hyggelige tilbakemeldinger:-)
Jeg har sjekket en gang til siden sist, og det var fullt utslag igjen!!! :-)))))))))))
Har slitt en del med hodepine og ekstrem slapphet, så nå venter jeg veldig på denne energien alle snakker om tjihi:-)
Lykke til dere også!!!!!
Hodepine og slapphet? Ja...
Det får ikke hjelpe, for stixen er lilla :)
Har holdt på en uke nå. Aner ikke om jeg har gått ned noe, for jeg har veiedag på mandag. Kan ikke ha vekt hjemme, for jeg veier meg gjerne flere ganger hver dag...
Føler jeg har veldig dårli ånde.. Flere som sliter med det?
Ketoseånden er helt normal. Husk å drikke mye vann, over 2 1/2 l per dag, og knask persilledusk om ånden er for forferdelig.
Jeg kaller det der dere opplever som "å gå igjennom lysveggen":D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.