er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker man vil når man går på lavkarbo?i tilegg spiste jeg atkins-vafler i dag.de inneholder bare 10 gr karbohydrater pr 75.gram,og de var gode:)
Det er vel greit en gang i blant?
Nå har jeg laget ny tråd til deg :snill:
Selv om ikke halve Norge sitter og ser på akkurat din tråd akkurat nå er det bedre sjanse for å få svar om spørsmålet ikke er gjemt inni en annen :)
Ja, det er helt greitt. Grønnsaker er den viktigste ingrediensen i et lavkarbo kosthold. Fløte og rømmer er gode fettkilder og brukes også mye. Det er flere som ikke tåler mye fløte om de skal gå ned i vekt. Men det må hver enkelt finne ut av selv.
Atkins vafler er lavkarbo ferdigmat som det brukes svært lite av i lavkarbo kretser. De passer også best på et lavkarbo vedlikeholdskosthold da de har i overkant mye karber for en som er i en slankeprosess hvor en gjerne skal spise 15-20karber pr dag. Da er det grønnsaker karbene skal bestå av, ikke snop som vafler !
må man trene når man går på lavkarbo da?jeg har skole til langt på kvelden,så jeg rekker rett og slett ikke.jeg skal ned ca 6 kg til,før jeg er fornøyd.(er 58 kg nå).hvor lang tid tror dere dette tar?har gått ned 2 kg til nå,begynte for 14 dager siden.
Kan jeg tillate meg å spise det jeg vil 1 dag i uka?
Atkins sier ubetinget at trening er viktig! Dessuten blir man ganske mushy på lavkarbo uten trening! Trening kan være 10min bolker, å gå til skolen, å ta situps i reklamepausene, ta trappa istedenfor heisen... Hvor høy er du forresten?
Nei du må ikke trene, men mange opplever at de tar av raskere og blir fastere om de også trener. Om du bare skal ned 6 kilo er det jo egentli "kosmetisk" og du kan tillatte deg mer enn de som skal ned 15 +. Hvor mye du kan regne med å gå ned er ikke lett å si. Noen går ned fort, for andre går det treigere. Trening anbefales for de som klarer det da du optimaliserer vekttapet ditt.
I snitt kan du regne med et vekttap på 0.5 - 1 kg pr uke om du følger en lavkarbo retning med godt under 50 karber pr dag. Noen uker 500 gram, andre uker rundt kiloen, kanskje mer.
Og om du tillater deg å spise hva du vil en dag i uka vil du nok ødelegge det du bygger opp resten av uka. Jeg vil tro at du da kan regne med max 0.5 kg pr uke. Ofte mindre og kanskje ingenting.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.