< Tilbake til oversikten

Ostechips i microbølgeovn

Thomasina sa for siden:

Hei, jeg lager ostechips fra skivet taffelost med skinke eller kavli skivet ost i microbølge ovn.

8 minuten for en hel pakke taffelost eller kavli ost, på bakepapir på ca 500 watt.

Etter de har blitt kalt er de veldig fint og krispi.

Fortere en vanlig ovn.

Jeg likker den med jalapeno som kan brukes som underleg for eggesalat o.l. og.

Veldig fint om kvelden, eller å ta med på tur.

bergeland07 sa for siden:

Takk for tipset:DJeg lager ofte ostechips og har på fingersalt og diverse krydder.Deilig kveldssnacks og en god erstatter for potetchipsen.Jeg steker dem i ovnen....................:)

Thomasina sa for siden:

Jeg er ikke talmodig nok til å varme opp ovnen, og sette det inn i der i sååååååååå lenge :rolleyes:

Men microbølge var noe som jeg lærte i Nederland, hvor det går best med røyke ost. her går det fint med kavli og taffelost, men ikke med vanlig ost. (derfor trenger man sikkert ovnen)

Ikke glem bakepapir!!!

pheona sa for siden:

ikke bruk matpakkepapir istedet... jeg tok nemlig feil.... og endte opp med papir i maten min :(

Idarull sa for siden:

Jeg prøvde å lage chips av de runde skivene til kavli, med bacon. De ble bare svidd på 900 watt, men kan jo skru ned gradene og la de stå lengre hvis det funker. Takk for tips!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.