Hei!
Jeg har planer om etterhvert å gå over til Fedon (som vedlikehold) og lurer litt på om jeg kan spise yoghurt naturell med druer og valnøtter. Synes det er så utrolig godt og nå er det leeeeeeenge siden jeg har spist det. Kan det brukes som et måltid?
Menes det da at jeg må spise litt begrenset mengde? Har brukt å ha naturell i en skål, dele ca 8-10 druer og hakke 5-8 valnøtter og har i. Skikkelig snadder. Men det blir kanskje litt mye druer? Er ikke helt i Fedon-tankegang. Må visst lese boka en gang til. Synes det er vanskelig å tenke på å omstille. Utsetter overgangen hele tiden:o Men gjør det antakelig vanskeligere enn det er :)
Jeg spiser a la Fedon. Dvs jeg tror ikke jeg følger det 100%, men gjør så godt jeg kan. Vekten går iallefall nedover.
Jeg har regnet litt på yoghurt/druer og valnøtter og kommet frem til :
1 dl yoghurt mild naturell = 9 karbo
10 druer = 10 karbo
6 valøtter = 3 karbo
Totalt = 22 karbo
Jeg ville brukt enten druer eller valnøtter. Synes begge deler blir for mange karbo.
Jeg prøver å holde meg på mellom 60-90 karbo pr.dag og det fungerer for meg. Lykke til !
Skal vel ikke ha så mye druer på Lindberg? Kanskje en idé å bytte ut druene med eple, eller bær?
En favorittfrokost på Fedon for meg var enten cottage cheese eller naturell yoghurt, med valnøtter og blåbær. Nam!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.