Jeg fikk en ekkel diaré i dag, og kunne ikke forstå hva det kom av.. Var ikke kvalm. Plutselig kom jeg til å huske at jeg en gang leste noe på forumet her før jul, om at noen hadde tatt MCT-olje på tom mage, og fått fart på magen?
Lette i trådene nå, men fant det ikke igjen.
Er det noen av dere erfarne ketolysikere som kan svare på om den spiseskjeen med mtc-olje jeg tok på tom mage i går tidlig, kan ha gikk magen min uønsket fart i ettermiddag?
Takknemlig for svar, tross "dritt-tema!":eek:
MCT olje (eller andre oljer for den saks skyld) bør ikke tas på tom mage med mindre en er "herda". Ellers funker det som avføringsmiddel. Boblende mage og diarre er helt vanlig ja !
Litt utenom tema, men gjelder dette også tran? Er det en olje? Jeg har tatt tran på tom mage i alle år, og aldri hatt noen problemer med det. Kanskje det er fordi jeg er herda da? :p Har hatt en diskusjon før, angående når det er best å ta tran. Selv er jeg opplært til at det skal tas før frokost, fordi kroppen da tar opp stoffene bedre.
Ja, tran er også en olje, og de fleste som har fått tran fra de var små har jo iallefall vennet seg til det. Man kan venne seg til alt ! Også MCT på tom mage.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men jeg kjenner faktisk flere som ikke kan ta tran "alene" på grunn av mageproblemer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.