< Tilbake til oversikten

Bedre brød enn aldri ...

Equilibrium sa for siden:

Etter å ha lagt på meg alt for mye; bestemte jeg meg i fjor for å prøve ut en blanding av ketolyse og skaldeman. Jeg gikk på denne dietten i ca. 4 mnd før nyttår og tok av en god del kilo. Fra juleaften og frem til noen dager siden levde jeg på "vanlig" mat med tilhørende brød. Overraskelsen var stor da jeg gikk på vekten og den viste et ytterligere vekttap på 6 kilo i løpet av denne tiden!?! Derfor begynte jeg å fundere over hva som var den store forskjellen på kostholdet mitt før og under/ etter jul. Konklusjonen var at det var brødet som var det faste innlegget i majoriteten av måltidene. Noe som jeg ikke spiste under ketolyse/ skaldeman. Under perioden fra jul til nå ble det innkjøpt kun en type brød. Jeg tok derfor og kontrollerte innholdsdeklarasjonen på dette. I følge denne inneholdt brødet 31,8% karbohydrater hvorav 0,8% var sukkerarter! Etter min viten skulle dette bety at 0,8% av karbohydratene var av den insulinutløsende sorten, mens 31% av disse ikke har noen særlig innvirkning på insulinet. Dette må jo isåfall være det ultimate lavkarbo brødet??? Eller har jeg misforstått det med sukkerarter og karbohydrater?
Forøvrig heter brødet HAVRE Fullkorn og er produsert av Bakers.

Smula sa for siden:

Uten være helt ekspert i det der har jeg forsått at det eneste du kan trekke fra karbohydratene er sukkeralkoholer. Sukkerarter er noe annet (og spør meg ikke om hva) men hvis det står 30% karber, så ER det 30% karber, og det betyr kun en ting:

EVIL!!!! :eek:

nalana sa for siden:

Det er lavt til å være brød da, så hvis man må så er det ikke noe dårlig valg.:)
De nye brødene til Fedon har enda litt mindre, men husker ikke tallene nå.

Selma sa for siden:

Tror Fedons fullkornsbrød (?) har 18,2 karber, mens Afrodite-brødet har rundt 20....Sånn ca:)

nalana sa for siden:

Har du nok rett i. Kjente igjen tallene når jeg så dem på trykk. Disse brødene er veldig gode også, men jeg styrer unna dem for tiden. Gleder meg til å spise et par skiver daglig etter en del kilo.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.