< Tilbake til oversikten

Fase 1/2

Bigmamma sa for siden:

Går det ann å hoppe over fase 1 å gå rett på fase 2?
Hvor mye kan jeg forvente å gå ned på fase 1=14 dager kontra
fase 2?
Noen som har tall eller tips å komme med?
Skal ned ca 20 kg tilsammen - hvor lang tid vil jeg bruke mon tro....:confused:

Snillgutt30 sa for siden:

Hei.
Det anbefales å gå på fase 1 før man går på fase 2. Du skal såpass ned at du bør vurdere å gå fase 1 først før du går på fase 2.
Men det er bedre å gå på fase 2 enn at du ikke forandrer kostholdet i heletatt. I så tilfelle bør du gå på fase 2 i 4 uker å se hva resultatet blir.
Vil tro at du vil gå ned noen kg, men sikkert ikke 20.

martefie sa for siden:

Jeg prøvde å gå rett på fase 2 tidlig i høst. (Kunne ikke kutte så mye karber som fase 1 tilsier pga amming). For å si det sånn så funka det overhodet ikke for meg. Jeg må liksom slutte cold turkey med karber for å ikke ha et vanvittig sug. Men det er meg. Bedre å gå rett på Fase 2 enn å fortsette i et dårlig spor i hvert fall.

Nå er jeg i gang igjen, og er i fase 1 1/2. Roooolig opptrapping av karber. Innførte bær og sånne knekkebrød som bare er kli som er trua sammen denne uka. Fiberrik heter de.

Bigmamma sa for siden:

Nei jeg tror ikke at jeg skal gå ned 20 kg på 2 - 4 uker, men lurte litt på hvor den virkelige vektnedgangen ligger, om dette er på fase 1 eller 2.
Utover det ser jeg at jeg kan spise fritt av salater og grønnsaker med noen unntak.

Dere med erfaring fra fase 1 - er det lurest å bruke mest mulig ren salat og lite med grønnsaker eller spiller det ingen rolle, egentlig.
Hadde tenkt å wokke en del og da er jo grønnsaker best, men kan leve på salat også.
Hva mener dere?:confused:

Og dere som har brukt denne livsstilen en stund - hvor mye har dere gått ned og på hvor lang tid?:confused:
Trenger litt inspirasjon - 20 kg virker så uendelig mye akkurat nå:(

martefie sa for siden:

Hvis du skal bli mett på salat, skal du spise bra mye... Jeg har vanligvis salat til lunsj, og grønnsaker til middag. Du skal ha variasjon også!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.