Er det noen her som har oppskrifter på kakene man kan få kjøpt på Atkins.com? Ser de selger sjokoladekae og muffins osv...
Skulle gjerne ha prøvd å bake de...
Er det noen som har prøvd å lage "vanlige" kaker (sjokoladekake, sukkerbrød ol) med sammalt spelt i steden for hvetemel?
Dersom jeg lager ostekake med nøttebunn i steden for kjeksbunn, hvor "lovlig" blir den da? (På Atkins fase2 altså! Ikke nå under induksjonen)
Lurer på om ostekaka blir god hvis jeg bruker Heistad sukkerfri gele i steden for sitrongele, som er vanlig... Klarer ikke helt å forestille meg smaken, noen som har prøvd??
Jeg har foresten prøv vafflene og isen som jeg fant oppskrift på i en av HP's tråder. KJEMPEGODT! Men vaflene ble litt tørre, og datt fort i fra hverandre... Men godt var det uanset!!
Du må ta deg en tur i oppskriftstrådene her inne ! Masse flotte oppskrifter, både på induksjon og vedvarende. Lag bunne med hakkede valnøtter, mandler eller macadamia nøtter. Bland i litt smeltet meierismør og Natreen. Blir knallgodt !
Her er to oppkrifter på Ostekake:
Muffins og kaker som de selger "ferdig" på Atkins.com finnes det ikke oppskrifter på. Det er kakemix tror jeg - og det selger de der.
har ikke prøvd å lage sykkerbrød eller sjokoladekake på speltmel. .... sukkerbrød går ikke an å lage med kunstig søtstoff iallefall. Fordi en vesentlig del av ingrediensen er sukker.....og sukkerets egenskaper kan ikke erstattes av Natreen eller Splenda. Kun smaken, men noen har sikkert prøvd....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.