< Tilbake til oversikten

Ketosen vil ikke mer ...

MorStine sa for siden:

Av en eller annen grunn har jeg ramla ut av ketose. Kan ikke skjønne hvorfor, spiser akkurat som før, helt riktig ketogen kost, men får ikke utslag på stixen. Altså den er ikke helt hvit, men mellom hvit og den rosa på 5. Så det er jo ikke å anse som utslag er det vel?
Vil ikke kroppen være i ketose mer tro? Merkelige greier, vært sånn i nesten ei uke nå.

Gerd sa for siden:

Så lenge du ser forskjell på fargen så vil jeg si at du er i ketose :ja:

Titti sa for siden:

Går du fortsatt ned i vekt da? :blomster:

Nille sa for siden:

Har du utslag, så er du garantert i ketose !
En annen ting er at om du har vært i ketose en stund, vil kroppen være vant til tilstanden og du kan etterhvert få sakere og svakere utslag, - og til slutt ingen utslag, selv om du ER i ketose. Spiser du under 30 karber pr dag er i ketose uansett hva stix viser. Det er derfor jeg er så imot stix. Det er heller for de som ikke teller og ikke aner hvor mange karber de har spist syns jeg. Og da er også stixen i høyeste grad kun en indikator.

Ikke mål mes tix så ofte Spesielt ikke om du teller karber og vet hvor ange karber du spiser. Det blir bare stress ut av det !

:)

Megvel sa for siden:

pms? Mens?

MorStine sa for siden:

Takk takk... Nille, du skriver det jeg tenker og tror:) Så da fikk jeg jo bare bekreftet det jeg tenker. Tisser ikke på stix hver dag. Hadde ikke sett en stix siden august da jeg startet på igjen etter nyttår. Nå blir det bare for å følge med og bruke opp boksen.
Om jeg går ned i vekt? Hm... Disse tre mye omtalte kiloene er spikret til kroppen min, men jeg gjør alt riktig og slik jeg har gjort med de første 24 kiloene, så det er jo bare kroppen min som har bestemt seg for å være vrang her... Ligger på 15-20 karbs i døgnet.

Ikke pms el mens nå, endelig ferdig på fredag etter 14 dager med mens.. Blæh!

Lemen sa for siden:

Har du forresten sjekket holdbarheten på stixene? Mener å huske at de er holdbare kun 6 mnd etter åpning.

Ellers veldig enig med Nille, forstår ikke vitsen med å sjekke så lenge man spiser under 30 kh, for da er man i ketose uansett hva stixen viser.

VioLETTa sa for siden:

Jeg fikk en resteboks av ei jeg kjenner i påvente av at mine egne skulle komme i posten, og stixene i den jeg "arvet" hadde heller ikke utslag. Dvs., de ble beige med en antydning av rosaskjær om man ventet et par minutter.
Det viste seg at det var nesten et år siden boksen ble åpnet første gang, og sixene var rett og slett gått ut på dato.
Takk for oppskrift Morstine, jeg fant den til slutt!
Har aldri oppdaget den siden der før, under kontrollpanel osv.
Har bare et problem nå - aner ikke hvor jeg får tak i Johannes-melet. De hadde ikke på Life og heller ikke apoteket, og ikke i de 4 dagligvarebutikkene jeg spurte i.

MorStine sa for siden:

Stixene mine er nye etter nyttår, kjøpte fordi jeg begynte på ny runde med ketolyse. Skal slutte å teste, blir bare surrete av det. Bare greit å ha en pekepinn i starten. Føler meg såpass erfaren i gamet nå at jeg kan la være, jeg vet jo at jeg spiser riktig;) Takk for svar!

Så bra at du fant det ut:)
Vet at mange helsekostbutikker er utsolgt i perioder, og noen (som vårt lokale) tar ikke inn fordi de ikke sleger av det. Jeg har måttet bestille der, og måtte kjøpe 4 av 6 i pakken for at det var aktuelt. De skulle ringe når det kom. Kan du ikke spørre om de kan bestille til deg?

MorStine sa for siden:

Så bra da! Jeg har kuttet litt ned. Tror all fløten hindrer min videre nedgang, så nå spiser jeg minimalt med fløte, bare litt i saus ol.

Grovsnus sa for siden:

Hei Mor Stine
Har lest boka til Skaldemann. han skriver at når kroppen blir vandt til brenne ketoner så får du ikke utslag på stix (han bryr seg ikke om dem). Du brenner opp dem, slik jeg forstår det.

Bare tenk: Det går bedre og bedre
Mvh Grovsnus

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.