Mmm denne lager jeg alltid til laks, har gjort det i mange år. Nydelig. Søtstoffet er VELDIG viktig oppi. Sløyfet det en gang og det ble virkelig ikke like godt. Elsker rømmesalat. :D
Jeg har forresten ofte tynne agurkskiver oppi også, og mannen liker at jeg tar oppi litt stangselleri (det plukker jeg ut selv, liker det ikke).
Hadde glemt denne rømmedressingen jeg!!! Den ER snadder..
Jeg brukte i tillegg å ha en liten dæsj lake fra sylta rødbeter bare for å få en rååååsa farge :lol:
Men NÅ har jeg laget salat av en varmrøkt peppermakrell filèt, noen rare salatblader, litt paprika og skivet agurk. Med denne dressingen over det hele ble det himmelsk!!!! Smaker NESTEN som avkokt makrell :p
Og varmrøkt makrell er jo stappfull av både fett og proteiner....:sikle:
Skal prøve å lage en egen makrell i tomat...... MEN det har vel kanskje du forska på allerede??? :eek: :rolleyes:
Jeg har faktisk ikke ordinær eddik i hus :o Går det an å bruke litt balsamico eller hvitvinseddik istedet, mon tro? Blir vel litt smaksforskjell, men... bare lurer på om det er en fryktelig dårlig idé, hehe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.