Trinelise sa for siden:
Hei!
Jeg har akkurat Ziggylapper for første gang og det var en skikkelig opptur! Men, kan Ziggylapper fryses?
Hilsen Trinelise
Trinelise sa for siden:
Hei!
Jeg har akkurat Ziggylapper for første gang og det var en skikkelig opptur! Men, kan Ziggylapper fryses?
Hilsen Trinelise
Gerd sa for siden:
Jepp, kan fryses og tiner fort :)
Trinelise sa for siden:
Tusen takk for svar!
Og neste spørsmål er, hvor lenge holder de seg i kjøpeskapet?
:)
Gerd sa for siden:
Aner ikke, men 2-3-4 dager kanskje. Jeg pleier lage masse og fryser ned alt jeg. Og etter 30-45 sek. i microen så er de som nylaga :D
Trinelise sa for siden:
Da putter jeg de i frysern for å være på den sikre siden. Lagde to vendinger, synes det var vanskelig å få de like store når jeg la de ut som lapper med skje. Andre vending tømte jeg bare resten i langpanna så det ble en stor "lapp". Veide den og delte opp i like store biter etterpå....det var kjekt synes jeg!
Gerd sa for siden:
Smart :D Det skal jeg prøve også.
For et lettvidt måltid; lag en langpanne med røre, strø på skinke, spekemat eller bacon. Litt løk, paprika eller anna digg. Litt pesto er godt. Strø på litt ost. Stek, del opp og frys. Det blir som en slags fyllt pizza :D
Jeg bruker det en del :ja:
Trinelise sa for siden:
Det hørtes kjempegodt ut! Jeg tror jeg må gå til innkjøp av en mikroovn, de fleste dager går fint med litt planlegging, men dager en har lite tid er det redningen å ha lettvint mat tilgjengelig!
Gerd sa for siden:
Man trenger ikke microen. Kan varmes i stekeovnen også, dog det tar litt lenger tid. Jeg er veldig glad i microen min ;) Den blir hyppig brukt kan man si :D
Trinelise sa for siden:
Kom til å tenke på det at når jeg bruker Ziggylapper til frokost så bør jeg kanskje tenke mer på at det er rikelig med proteiner i pålegget?
Gerd sa for siden:
Det har ikke jeg tenkt på. Spiser det jeg har lyst på jeg ;) Syns de er gode med rekesalat/skalldyrsalat på... :sikle:
joggebukse-jenta sa for siden:
smaker de nesten som omelett?
prøvde å lage sånne, men ble litt skuffa, for synes de var som en eggeomelett.
så lurer bare på om jeg gjorde noe feil...?
Trinelise sa for siden:
Hei!
De smaker nok litt som omelett, det er jo mye egg i røra. Kanskje du kan prøve med litt krydder du liker for å øverdøve eggesmaken.
Hilsen Trinelise
Summer sa for siden:
Om man vil ha dem søte, så kan en ss kanel funke godt mot omelett-smaken (fungerer godt på frokostpannekakene mine hvertfall), og så har jeg sett en variant med knust kruskakli i (lurer på om det var Gerd sine lapper?), det vil jo jevne ut eggesmaken litt tenker jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.