Det er til tider en utfordring å få med seg matpakka. Den består gjerne av en proteinkilde, en salat og olje eller rømme til dressing, ofte er veska fylt av bokser med mat i.
Det finnes mange smarte matbokser og her kan vi legge inn linker til lure løsninger. Jeg bruker en fra Tupperware. Den har faste rom; Ett stort, ett halvparten av det og to små.
Supert å lage spennende matpakke til ungene, tingene klisjer ikke i hverandre dog er matboksen er ufattelig vanskelig å få tak i :(
Jeg har ikea sine små firkanta bokser.. men der får man på en måte bare en ekstra boks oppi.. for det er egnetlig bokser i 3 forskjellige størrelser der man får en stor og 2 mellomstore og 2 små.. tror alle er halve av størrelsen større. bruker de ofte når jeg har forskjellige ting med meg.
Mannen til en tidl. kollega av meg selger disse til en rimelig pris. Se her. Her følger det egen veske med så man slipper å stoppe matkassene ned i sin veske med fare for lekasje.:D
Jeg kjøpte et ekstra sett med innmat til Laptopboksen min fra [url]www.laptoplunches.se[/url]. Kom på under kr 150 med frakt helt hjem. Den pakka som fiskebutikken selger er super, rask levering og alt! Har en annen boks som går rett oppi bæreveska de dagene jeg har salatlunsj. Da blir Laptop for liten for meg.
Jeg har denne laptop-boksen, men kunne godt tenkt meg en til med flaske og den veska. (i råååsa, siden jeg har blå fra før) jeg har også denne matboksen: www.fit-fresh.com/products/transportation/lunchonthego.php
den er super når jeg skal ha med mat jeg vil holde kald, for den har kjøleelement i :)
Ja nå har jeg også akkurat bestilt en råååsa. Har sett den IRL, og vesken er kjempelekker, virkelig kvalitet. Og fordelen med vesken er at du kan ha maten med seperat uten å stoppe den ned sammen med sminke, mobil og hva man ellers har i en sådan.;)
Den rosa som du har bestilt var bare skikkelig lekker Eva! Også så bra at det er vannflaske med, og veske og alt og det!
Og den på lenken til jeef-mikro var jo genial med kjøleelement i! (Er det så bra som det høres ut jeefern?
Og martefie sin var jo lekker med alle fargene ...
Søren også at ikke storebror er litt mer vågal i kosten, tenk de gode lunsjpakkene vi er villige til å lage til ham, også vil han bare ha skive med leverpostei og fårepølse. Med agurk ved siden av hvis han er i det hjørnet. Kanskje også en gulrot, men stort sett kommer det hjem igjen. :sukk: Det er jammen bra jeg driver å lærer opp lillebror nå, jeg tror ikke jeg orker en til slik kresen unge. Men, men, det går fremover. I går fikk jeg ham til å spise salat. :D
Jeg irriterer meg over at det ikke er lokk til alle de mindre boksene inni jeg..
Hvorfor er det ikke det tro?...
Kan hende jeg bestiller en sånn som dette på neste lønning...
Regner med man må betale på forskudd?
Noen i Bergen som vil bestille med meg?
Etter 10. februar en gang?
Matboxen er laget således at når du lukker det store lokket, slutter den helt tett til alle de små boksene inneni. Du kan altså gå å svinge med den fine vesken din, uten at maten siver ut. Smart ikke?:D
Joa..har jo en sånn boks, men den lille boksen er liksom for liten om man skal ha med seg dip eller guacamole og sånn..
Vurdere å bestille en til da, med veske og termos, så da har jeg jo plutselig ekstra lokk...bruker jo bare èn boks av gangen..
HAr lilla fra før, så tenkte at om Erlend var interessert i å bruke en, kan jeg bestille en blå denne gangen..
Men jeg vil ha rosa veske...
Vet ikke om det går an, men....hehehe....
Hvis ikke, bestille jeg rosa, så får Erlend den lilla..
Den er helt suveren :) du har en stor boks med kjøleelementet i midten, og to mindre som ligger oppå kjøleelementet, og lokk over det hele:) Lokket er genialt som fat :)
Godt det er kantine der jeg jobber. Så slipper jeg å drasse på matboksen, eller matbokser i flertall.....
Utvalget er bra, så jeg klarer å forsette mitt gode kosthold.
Men lykke til med innkjøp av nye matbokser.
Jeg var og kikket i denne tråden og fikk i full fart sikret meg en rosa og en blå laptopmatboks, med matchende vesker til. Nå har jeg også bestilt suppetermos og ispose fra samme produsent fra e-bay, så nå er det bare å vente. De hadde forresten flere ulike varianter av ekstra innsatser til matboksene, så det er mulig å bestille flere sett med innerbokser. Jeg tror jeg klarer meg med mine to foreløpig. Men hvem vet? ;)
Ikke for å ødelegge gleden... Men jeg bestilte meg en sånn laptop-greie i fjor.. brukte den 2 ganger.. og ga den bort. De er DIGER og tung, ikke lokk til alle boksene så det blir mye søl, mye plast og lite plass... osv osv. Og hvem gidder å gå med den veska i tillegg til vanlig veske/sekk?
Men nå har jo jeg matboks-fetish da... Så i tillegg til diverse hello kitty varianter, har jeg nå kjøpt disse:
Burgerboksen er helt perfekt både i størrelse og inndeling, i tillegg til å være usannsynlig kul, får mye oppmerksomhet på spiserommet med en sånn :)
Tips: Søk på ebay på bento. Det er et japansk "lunch-system" som passer perfekt til lavkarbo!
Kjøp fra selgere som har butikk, "ebay-store". Jeg har ALDRI blitt lurt. Har heller ALDRI blitt stoppa i tollen så lenge varen koster under 200 kr (eksl frakt!) Bra dollarkurs om dagen, $36 er 197 kr.... Japan Bargain er en butikk å anbefale på ebay :)
Å herregud! Ser jo ut som ei diger melketønne! :eek:
Synes den er nostalgisk og vakker jeg. Kunne tenkt meg en slik, men fremdeles det er for dyrt når den må bestilles.
Den ser veldig stor ut, men er bare 30 cm høy med hank, og såpass må den vel være:confused:
Litt langt fra Arendal synes jeg, men Tanum høres kjent ut. Det er kanskje en kjede som finnes over hele landet? Skal søke litt jeg!:)
Synes den er nostalgisk og vakker jeg. Kunne tenkt meg en slik, men fremdeles det er for dyrt når den må bestilles.
Den ser veldig stor ut, men er bare 30 cm høy med hank, og såpass må den vel være:confused:
Hvis dette er en ting du har lett etter, så sender de jo tingene med posten, og det er jo i Norge, så så veldig mye billigere får du det vel ikke.
Har også lyst på matbokser fra Laptop Lunches. De har nå fått en ny versjon (Bento 2.0) som er litt høyere enn de gamle, har lokk på flere innerbokser, og ekstrasettet med bokser har også en stor boks. Foreløpig er det bare barnemotiver på dem, men det skal visst komme flere av dem i løpet av august.
Men får dere bestille fra usa da?? Jeg har prøvd men fikk til svar at de ikke sender til NOrge, så jeg kjøpte her i Norge. Men her får man jo ikke kjøpt ekstra lokk og drikke flasker osv.
Jeg fant Laptop Box på Ebay i går. Den nye, i rosa, til i underkant av 170 kr inkl frakt. Da er det kun boksen, med bokser inni. Jeg sykler overalt med sekk på ryggen, så veske og drikkeflaske trenger jeg ikke.
Nei, det var det ikke. Jaja, ett fett, jeg skulle ha ekstra bokser likevel. Og disse er med lokk, så de kan jo brukes uten selve matboksen. Litt lettere å putte i sekken sånn egentlig.
Da må jeg på ny leting etter den nye varianten, men uten veske og flaske. Finner jo kun den med veske overalt.
Kanskje jeg rett og slett bare dropper selve boksen. Jeg innbiller meg at den er litt bred og dermed lett kan ta en del plass i sekken. I alle fall i skolesekken til datteren min.
fra Alveslottet, den er genial! Den har to små bokser med tette lokk, kjøleelement og et stort rom i bunnen (under de to små boksene og kjøleelementet). Lokket brukes som fat! Den var mye billigere enn Laptopene, koster 125 mener jeg å huske! Og kjøleelement er viktig for meg som bruker mye middagsrester i matpakken, jeg er litt nervøs for matsmitte.
Jeg har også en slik, itilegg til en laptop boks og en tupperwareboks.
Laptop boksen kjøpte jeg til mannen min men den ble for liten til han og tupperwareboksen er datteren min sin. Men fit & fresh boksen fra Alveslottet er MIN ! Genial med salat på stranda feks.
Ellers er jeg alltid på utkikk etter kule matbokser og simpelten elsker denne tråden her :D
Nå sendte jeg en ny email til laptop lunches, og de sender til norge fra sin nettbutikk :D www.laptoplunches.com
Jeg skal ha både tilbehør til de to boksene jeg har, og Bento 2.0-boksen som Viclin har kjøpt - den er en cm eller så høyere... (så innerboksene går ikke om hverandre)
Til at det kun er en(to)barn som bruker matboks er det endel synes jeg da, det er forøvrig en ekstra stor skkuff, slik 'matskuff' og ikke for å snakke om alle boksene som er histen å pisten ellers (som brukes både til matpakker og annet.)
Og enda har jeg ikke bestillt matbokser til skolestart... for ikke å snakke om hvis jeg begynner å jobbe... aiai
Jeg har akkurat fått ordrebekreftelse på min boks, ble sendt idag!!! Gjett hvem som gleder seg til å gå i postkassa fremover... reine julaften i august!!
Jeg har fått mine laptopbokser, men jeg sliter med å få på lokket på en aller minste. Noen som har noen tips? Klemmer jeg den ned i den ene enden, spretter den opp i andre enden. Klemmer jeg ned hele lokket på en gang, spretter den bare opp på en side da også.
Jeg har en blanding av rømme og Th.Island oppi der, og vil helst ikke ha det sølt utover hele sekken min.
De andre lokkene har forøvrig samme tendens, men de sitter enn så lenge på plass.
Har ikke denne matboksen men har hatt samme problem med andre bokser. Du har kanskje vasket de i oppvaskmaskinen? Noen lokk har en tendens til å krympe litt da. En del lokk kan man "strekke" ut til riktig størrelse igjen ved å varme de opp f.eks ved å la de ligge litt i ordentlig varmt vann slik at de blir mykere enn vanlig. Sett de så på boksen og la de bli kalde på boksen.
Har gjort dette med blant annet bakebollen til tupperware.
Har samme problem. Jeg synes det går litt lettere når jeg ikke fyller den helt opp, for lokket går ganske langt ned i beholderen. Og må man trykke jevnt på flere sider :)
Ja, jeg trodde først jeg hadde fyllt den for full, så jeg gravde ut helt til det ikke var mer enn halvparten i boksen og den gikk likevel ikke igjen. Spratt opp uansett hvordan jeg trykket.
Men nå som den er tom gikk lokket på med en gang, og sitter på. Hvis halvparten av den bittelille saken ikke kan fylles engang, så er det jammen ikke mye man får med seg oppi den. :lol:
Jeg har ikke prøvd min ennå, så det gjenstår å se hvordan det går for meg. Frem til nå har jeg hatt mat i andre bokser og da gidder jeg ikke å flytte over.... Kommer tilbake med min opplevelse ;)
Hvordan får man tak i disse boksene, ser ut som de kun fins i amerika? Er det noen som kjenner til en fin liten søt termos, som kan tas med i veska uten å være for stor og klumpete, og bør jo også være litt søt da:)
Å så fin! Den ønsker jeg meg. :) Hvor stor er den? Er ikke så glad i å drasse med sekk bare for maten liksom..
Og: Holder alt seg i hvert sitt rom? Så ikke sausen går til nøttene osv.
Det står på siden, det :)
Dimmensjoner:
Lengde: 22,9 cm
Bredde: 17,8 cm
Høyde: 5,8 cm
Lengde på bestikket: 16,5 cm
Store innvendige beholdere: 12,1cm x 7,9cm x 5,1cm
Små innvendige beholdere: 7,9cm x 6,4cm x 5,1cm
Dip-beholder: 5,1cm x 3,8cm x 3,8cm
Jeg har versjon en, den gjør at jeg kjøper litt større vesker enn jeg normalt ville ha gjort, men jeg må absolutt ikke bruke sekk altså!
Jeg kjøpte min på amazon.co.uk. var det billigste jeg fant også hadde de noen skikkelig lekre farger. Min kom ihvertfall under tollgrensa og nå er vel pundet enda lavere tror jeg.
Koster Laptopen 399,- nå??!! :eek: Jeg kjøpte laptop lunchbox for lenge siden, men nå bruker jeg den ikke lenger. Den er litt upraktisk siden ikke alle boksene er med lokk og selve laptop-lokket ikke er skikkelig tett. Mye jobb å fylle alle boksene også. Det siste halvåret jeg brukte jeg bare den ene boksen med lokk. Fylte den med middagsrester, og hadde noe annet ved siden av.
Den Bento lunsjboksen er mer etter min smak, og den er mye billigere. Kanskje jeg kjøper en sånn i gave til meg selv. :)
Har denne for øyeblikket: www.iherb.com/Fit-Fresh-Lunch-on-the-Go-Set-7-Piece-Set/12055?at=0 fra før, men den er så innmari diger.. Går fint til en stor salat, men da er det ikke lenger plass til en av de to halvparten-så-store boksene som følger med oppi.. og de er uansett for store til dressing/rømme.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.