Gunhild sa for siden:
... dersom man bruker de ferdige krydderbl. ?
Eller kan jeg bruke tacokrydder som er i krydderglass?
Tusen takk til de som gidder å svare en uerfaren ketolyser:o
Gunhild sa for siden:
... dersom man bruker de ferdige krydderbl. ?
Eller kan jeg bruke tacokrydder som er i krydderglass?
Tusen takk til de som gidder å svare en uerfaren ketolyser:o
Gerd sa for siden:
Jeg bruker tacokrydder på glass som oftest :ja:
Ellers så bruker jeg first price sin som har 60,1g karber pr 100 g. det er 35g i posen og det blir 21,35g karber. Steker du 1 pose med 500g kjøttdeig, blir det ikke sååå ille :) Spiser du 100 g kjøttdig så blir det ca 4,3 karber :)
Lindabtn sa for siden:
Det er mye karb i tacopulver, men det er jo ikke mye pulver i en pose. Det jeg pleier å gjøre er å ta halve posen med pulver og 1\3 av et glass med tacosaus (den uten sukker) i kjøttdeigen. Da blir det ikke fult så mye karb, og forresten så spiser du jo ikke all kjøttdeigen av gangen :p
Mange bruker krydderet fra blackboy som heter tacokrydder. Men for meg somer en evig tacoelsker mener det ikke kan SAMMENLIGNES i det hele tatt :p
God taco :klem:
Lindabtn sa for siden:
Gerd kom meg i forkjøpet der gitt :p
Kanutten sa for siden:
Tacosaus UTEN sukker?? Hvor da???
Gunhild sa for siden:
Tusen takk for svar Gerd :D
Jeg har faktisk kjøpt det fra first price, men jeg feiga ut alikevel og gikk for varianten jeg har på glass..... den er dog fra Sverige og det står ingenting på den hvor mye karb. den inneh. Det står da at det er druesukker i den så noe karb. er det sikkert i den også.... Bruker litt mindre enn normalt og sper på med litt hv.løk og masse:eek::eek: pepper. Dette blir nok nam... (tacosalat på meg og vanlig taco i skjell på resten av fam:)
Gleder seg til lørdagskos nå:D
Gunhild sa for siden:
hehe... og TUSEN TAKK for svar til dere andre.
Det kom visst noen svar mens jeg drev å skrev mitt svar.
Er så glad:D for at det finnes så mange hjelpsomme mennesker her inne. Gjør hele "opplegget" så mye enklere.... Tusen takk :)
Lindabtn sa for siden:
Tacosausen fra santa maria tex mex er uten sukker :D
Kanutten sa for siden:
Har den færre karber enn first price sin da??
Safir sa for siden:
Jeg lager selv, krydder på glass smaker ikke skikkelig taco.
Nå tar jeg det "på feelingen", men i begynnelsen fulgte jeg denne oppskriften (vet ikke hvem her inne som har postet den):
2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper
Veggpryd sa for siden:
Takk, Safir! Den kommer jeg til bruke! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.