< Tilbake til oversikten

Soyaflokker

Nannah sa for siden:

Kan man koke grøt/velling på soyaflokker og soyamelk?

Hyper sa for siden:

Hmm..aner jeg ikke, dessverre.....

Georgine sa for siden:

Har vurdert å prøve og det får jeg til i løpet av helgen :D Det hadde vært godt med noe som var raskt å lage, som man kunne strø sukrin på og som hadde grøtkonsistens..

Nannah sa for siden:

jeg savner såååååå veldig havregrøt og velling...hadde vært så godt:)

Georgine sa for siden:

Må på butikken å kjøpe mer soyamelk.. men ser for meg at litt fløte i også vil være godt.

Jeg savner også havregrøt og sitter og sikler på ungenes mat når de spiser det :lol:

Nannah sa for siden:

mmm kanske prøve velling m litt kanel i tenkte jeg...og fløte....mums:)

Georgine sa for siden:

Ultra var tom for soyamelk!!!

Men har kjøpt fløte og kan jo forsøke med det og vann..

Georgine sa for siden:

Ettersom jeg ikke har soyaflokker så forsøkte jeg med soyaflak og fløte..

Det smakte blaute flak med svidd fløte.. med sukring på så smakte det blaute flak med søt svidd fløte på :rolleyes:

Nannah sa for siden:

hahahahahaha lol:D
Hva er forskjellen på flak og flokker? Trodde det var det samme jeg?

Georgine sa for siden:

Hvor mange karber er det i flokkene? I flakene er det 3,1.

Nannah sa for siden:

samme:)

elian sa for siden:

Er det pga karbene eller allergi at du bruker soyamelk?

Jeg lager forresten vaffler med soyaflokker. 2 egg, 1/2 dl flokker, 2 ss CC og litt vann blir en sinnsykt god, svær vaffel! Oppå denne har jeg enten smør og canderellstrø eller smetet sukkerfri sjokolade :p

Georgine sa for siden:

Jeg bruker det for karbene ihvertfall. 0,1 karbe per 100 gram :)

Nannah sa for siden:

nå har jeg prøvd å koke velling etter fedonoppskrift på soyaflak og soyamelk....det ble faktisk riktig jævelig!! lol
Syntes det var synd å kaste all soyaflakene så jeg skylte av melkeblandinga i et dørslag...deretter blanda jeg i tre egg og ca 1 dl fløte...stekte som pannekaker i smør...og det var faktisk veldig gott:D

Georgine sa for siden:

Da kan vi konstaterer at grøt på flokker og flak ikke fungerer, men derimot i pannekaker så fungerer det :lol:

Nannah sa for siden:

tror det var soyamelka som gjorde at det ble vondt...soyflakene var jo like gode etterpå:)

Georgine sa for siden:

Soyaflakene mine var også like gode.. det var fløten som smakte svidd :sulten:

Nannah sa for siden:

lol....vi får holde oss til pannekaker :D

rebekah sa for siden:

I dag morges hadde jeg soyafloker med vann i microen i noen minutter. Hadde 1ss. cocosa, kanel, og sukrin.. en dæsj soyamelk og 1ts. JBKM.. oppi etterpå...og det ble LITT velling-aktig på en ubestemmelig måte...

kanskje hvis man har i mer JBKM..eller litt proteinpulver i på slutten...eller hvis man kjører dem i finhakkeren sammen med litt linfrø/sesamfrø slik at det er mer melaktig før man koker dem?? hmmm...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.