< Tilbake til oversikten

Ostechips, en megalur vri!

Kanutten sa for siden:

Lagde ostechips i dag. Gadd ikke skjære opp alle osteskivene så endel av skivene stekte jeg hele, MEN med en gang de kom ut av ovnen la jeg noen av disse skivene over et glass som stod oppned. Andre igjen la jeg over noen sleiver. Resultatet ble at jeg fikk "kopper" av ostechips og noe som ligner tacoskjell. Da er det jo bare å fylle dem opp med kjøttdeig, rømme og revet ost :lol: Serverer med salat...:sikle: Eller hva med å fylle dem med litt søtlig kremost og paprika?? :sikle:

Iset sa for siden:

Jøss, noe så lurt! Fantastisk! Må prøves. Min mann kommer til å bli ekstatisk.

Kanutten sa for siden:

Bare husk at OPP på osteskiva må være OPP hele tiden. Hvis ikke knekker bare chipsen... Kom med forslag til fyll! Er litt tom der jeg, osteskjella kom grunnet latskap..:o

Iset sa for siden:

Hehe skal huske på det. Hmm ... Det går jo for det meste i det samme her, altså tacokrydret kjøttdeig, revet ost og løk, salsa, rømme, guacamole, kanskje noen småbiter paprika og bittelitt mais (jeg teller ikke karbo så jeg spiser litt mais og slikt, men mannen er skikkelig regelrytter og manisk, men så skal han ned i vekt og det skal ikke jeg, hehe).
Krydrede stekte kyllingstrimler er jo også digg. Årh, det er kanskje supergodt med Nilles chicken fajita-caserole oppi!?

Kanutten sa for siden:

Ser for meg litt eggerøre og reker...og majones...:sikle:
Istedet for sånne butterdeigsskjell..

ollienol sa for siden:

Lurer på en ting; hvor lenge steiker dere disse chipsene og på hvilken temperatur. Mine blir bare bløte og seige. Hva gjør jeg galt?:confused:

Eva sa for siden:

Genialt!!!:cool:

Gerd sa for siden:

Jeg bruker fet norvegia, steker de på 180 grader til alt bobler og du ser at de forandrer farge, ikke til de blir brune, men akkurat som om du ser at de "tørker" ( vanskelig å forklare :p) Har ikke tatt tiden, står bare å stirrer på de....:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.