Må jeg spise disse tablettene så spredt utover dagen som det står på bx, eller kan jeg spise feks 3 av dem til frokost og den siste (den som skal ha to av pr dag) på kvelden:confused::confused::confused:
Jeg sliter skikkelig med å huske å ta disse tablettene... men tenker at jeg kanskje kan klare å huske tabletter to ganger pr dag (sammen med tannpuss vøtt dø:rolleyes:)
Noen som vet om det er kjempeviktig at de spres utover hele dagen??
Jo det er vist viktig når de blir tatt.
Her er litt saksing fra ketolyse.no (det står under nettbutikken på info om de forskjellige tabl.)
Jeg har litt rar døgnryttme for tiden (sykdom) så det jeg gjør er å ta 1 selen tabl. om morgenen til frokost. 1 krom til middag og 1 krom til kvelds (ca i 8 tiden) å så 1 magnesium samtidig med tannpussen (har bare 3 måltider om dagen).
Jeg vil bare legge til et tips. Jeg sliter også med å huske dem, så nå står de på hylla rett foran vasken på badet. dermed ser jeg dem hver gang jeg vasker henda etter å ha vært på do, og husker dermed å ta dem. Det er ikke viktig at de tas sammen med maten, så om du tar dem rett før du spiser eller rett etter spiller eingen rolle. Så lenge det er lang tid mellom hver tabelett. :)
Skrev dette i en annen tråd. Men vil legge det til her også for å vise hvor viktig det er å ta tabelettene. Nå går riktignok jeg på vanndrivende medisiner, men de er tilsatt kalium som burde dekke behovet. MEN ketolyse/lavkarbo virker jo vanndrivende på mange og vi drikker jo såpass mye at det som skjedde meg kan skje flere.
Jeg har bestemt meg for å gå til en årlig sjekk hos legen og får sjekket ALT som bør sjekkes i forbindelse med ketolyse/lavkarbodiett. :ja:
3500,- i året for vitaminer? :P Må da finnes et mer billigere alternativ.. Hvilke mineraler kommer egentlig fra karbohydrater, som ikke suppleres i et daglig kosthold på lavkarbo? (kjøtt, fisk, egg, salat osv) Kjenner jeg vegrer meg litt å trykke på bestillingsknappen igjen. Har gått 2 mnd uten de her tablettene og kjenner null og niks forskjell. (dog tar udos choice og multivitaminer i ny og ne..)
Kan love deg at du vil merke det hvis du får for lite kalium i skroten....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.