< Tilbake til oversikten

Ang. tabl. til ketolysekuren

Gunhild sa for siden:

Må jeg spise disse tablettene så spredt utover dagen som det står på bx, eller kan jeg spise feks 3 av dem til frokost og den siste (den som skal ha to av pr dag) på kvelden:confused::confused::confused:

Jeg sliter skikkelig med å huske å ta disse tablettene... men tenker at jeg kanskje kan klare å huske tabletter to ganger pr dag (sammen med tannpuss vøtt dø:rolleyes:)

Noen som vet om det er kjempeviktig at de spres utover hele dagen??

Kanutten sa for siden:

Håper noen kan svare deg, for jeg sliter med det samme....:(

Tusta85 sa for siden:

Ja, du må spise de så sredt utover dagen. Og hvorfor står forklart veldig godt i boka.

Jeg har ikke boka foran meg nå, og husker heller ikke hvorfor.

Kvark sa for siden:

Problemet med at du tar de forskjellige sammen, er at de oppveier hverandre (enkelt forklart)

Gunhild sa for siden:

I "Slank med ketolysekuren" ??
Eneste jeg finner der er, sitat: "Tablettene tas som angitt på pakkene"
og thats it :confused:

Tenkte egentlig mest sånn at det må jo være det viktigste at de blir tatt... ikke akkurat når og hvordan.... men.. jeg kan jo ta feil :eek: hehe

Noen som vet hvor jeg eventuelt kan lese om dette..... (Ikke at jeg ikke stoler på dere altså... jeg bare klarer ikke å forstå hvorfor...liksom:p)

terry sa for siden:

Jo det er vist viktig når de blir tatt.
Her er litt saksing fra ketolyse.no (det står under nettbutikken på info om de forskjellige tabl.)

Jeg har litt rar døgnryttme for tiden (sykdom) så det jeg gjør er å ta 1 selen tabl. om morgenen til frokost. 1 krom til middag og 1 krom til kvelds (ca i 8 tiden) å så 1 magnesium samtidig med tannpussen (har bare 3 måltider om dagen).

Gunhild sa for siden:

Hmmm.... ser at mitt standard smiletegn ble litt lettere flau her inne...hehe.... Jeg er da ikke spes flau... ennå ;)

SkinnyToBe sa for siden:

Jeg vil bare legge til et tips. Jeg sliter også med å huske dem, så nå står de på hylla rett foran vasken på badet. dermed ser jeg dem hver gang jeg vasker henda etter å ha vært på do, og husker dermed å ta dem. Det er ikke viktig at de tas sammen med maten, så om du tar dem rett før du spiser eller rett etter spiller eingen rolle. Så lenge det er lang tid mellom hver tabelett. :)

Kanutten sa for siden:

Skrev dette i en annen tråd. Men vil legge det til her også for å vise hvor viktig det er å ta tabelettene. Nå går riktignok jeg på vanndrivende medisiner, men de er tilsatt kalium som burde dekke behovet. MEN ketolyse/lavkarbo virker jo vanndrivende på mange og vi drikker jo såpass mye at det som skjedde meg kan skje flere.

Jeg har bestemt meg for å gå til en årlig sjekk hos legen og får sjekket ALT som bør sjekkes i forbindelse med ketolyse/lavkarbodiett. :ja:

Sushi sa for siden:

Hei!
Jeg sliter med det samme... glemmer ofte den til lunsj og middag så lurer på om det er mulig (eller bedre enn å glemme..) å ta

Krom+kalium+Kalsiumtablettene MORGEN (dvs 2stk)

Selen+Sink+vitamintabletten KVELD
Magnesium KVELD

Sink+magnesium går fint, sant? og tenker at bedre med to krom i slengen enn å bare ta en for dag sånn som jeg har gjort...

Maybe Im wrong....:confused:

andreasoe sa for siden:

3500,- i året for vitaminer? :P Må da finnes et mer billigere alternativ.. Hvilke mineraler kommer egentlig fra karbohydrater, som ikke suppleres i et daglig kosthold på lavkarbo? (kjøtt, fisk, egg, salat osv) Kjenner jeg vegrer meg litt å trykke på bestillingsknappen igjen. Har gått 2 mnd uten de her tablettene og kjenner null og niks forskjell. (dog tar udos choice og multivitaminer i ny og ne..)

Kanutten sa for siden:

Kan love deg at du vil merke det hvis du får for lite kalium i skroten....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.