Hei til dere:). Det har vært både julekos og noen kilo opp siden jeg var her inne og kommuniserte sist. Jula brukte jeg bl.a til å lese boka til Torkild. Har nå "konvertert" til ketolysekuren hans selv om det vel er ketolysekur jeg har brukt både med Atkins og Skaldemann. Kun Torkild som gidder følge opp inne på forumet. Jeg har fri i dag så skal handle inn, bake litt og starter i morgen tidlig. Men, fyser så veldig på Yoghurt om dagen og lurer på om jeg kan spise litt yoghurt naturell? Det står bare 5,5 karber pr 100 gr, så om jeg spiser 100 gr daglig? og kutter andre karber? Går det? Eller er det noe annet i yoghurt som gjør at den er upopulær i lavkarbokurer? Må sikkert være veldig streng med meg selv ettersom jeg har vært inn og ut av ketose i ett par år nå. En uke eller to med "ketosekost", så noen dager med brød og pasta osv. Sikkert ikke alene om dette, men nå er det slutt, nå skal det gå strake vegen ned i vekt:ja:.
Personlig ville jeg ikke brukt opp "karbo-kvoten" på 100 gr yoghurt... Det er jo bare nok til å få ertet opp magen litt:) Ville heller laget meg noe digg ketolysemat i stedet, som jeg hadde blitt mett av. Det er vel ikke noe annet enn melkesukker i yoghurten som gjør det "forbudt" i ketolyse...?
Du må jo vurdere selv om du vil bruke 1/3 av "kvoten" på 100 gr yoghurt, jeg ville droppet det;)
Takk for svar av begge to. Løste det egentlig etter svaret til Mor Stine. Utsatte startdagen og spiste masse yoghurt i helga:p. Har litt tro på at kroppen kanskje har behov for noe når jeg begynner å få veldig, veldig lyst på en spesiell matvare. Hatt litt problemer med sårhet i mavesekk i det siste, så kanskje det var noen bakterier jeg hadde behov for. Ikke så lyst på yoghurt lenger nå, men gjorde veldig godt noen dager:).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.