< Tilbake til oversikten

Uff, sliter med å få i meg nok fett!

linnipinni sa for siden:

Hva hjelper da? Har ikke særlig med matlyst om dagen .. Gidder nesten ikke spise, selv om jeg går rundt og er sulten store deler av dagen .. Kanskje litt matlei? Aner ikke - ikke ofte jeg er sånn her.. Men hva kan jeg gjøre for å få i meg mer fett?

nellie sa for siden:

hmm, når det blir sånn, så er det nok viktig å prøve litt nye ting, kanskje? Er mye rart man kan lage. Eksperimenter og gjør maten til noe spennende!

Torkil sa for siden:

Hei
Laks med en av de fete sausene fra boken, salat med rømmedressing.
ribbe med tilbehør. Fete oster som snacks ( ridder 60 mm).
Vennlig Hilsen
Torkil:)

Petronella sa for siden:

Jeg var på helsekosten å kjøpte Cocosa forrige dagen, for jeg var redd jeg ikke fikk i meg nok fett. Tar meg en munnfull ( nesten ) på morran. Smaker helt greit :) Vet ikke hva Torkil sier om det, men det er jo bare et fett-tilskudd så det skulle vel være greit?
Men uansett viktig at du får ideg litt god, fet mat også :D

nellie sa for siden:

det viktigste er vel nesten å få i seg mat i det hele tatt..
i første omgang:D

lillestine sa for siden:

Spiser masse omega 3 og 6, smør på brød, rømmedressing, fetaost i salaten sammen med egg og oljer, steke i blanding av smør og olje, har rømme, fløte, creme fraiche i gryter og supper/sauser etc etc. Spiser ellers ganske mager mat, liker helst kyllingfilet og salater etc, så må jo ta inn fettet på annet vis. Lykke til!

Linn H sa for siden:

Lag smoothies!! Lett og gjemme fett i den (olje) samtidig er det lettere å "spise" siden det er flytende. Bare søk på smoothies i oppskriftene så finner du mange.

energibunten sa for siden:

lage suppe på kokosmelk. Jeg bruker en med 5g karbo pr 100g. Den har 17-18g fett pr 100g. Nydelig suppe blir det av den. Kan spe på med litt fløte om du vil endre smaken litt og få mer fett.
Varm kokosmelka, tilsett oppskjært kylling/svin (storfe blir ikke så godt). Grønsaker som spinat, selleri, brokolli, blomkål, løk, purre, etc er godt i.
Salt, kanskje paprikakrydder, chili, thaismak, etc. Man blir lett og mett i magen av det og er en apetittvekker.

Fett i egg, smør, fløte kan bli litt "tyngre" i magen.

Smoothies var god ide. Noe syrlig sammen med fettet hjelper.

Avocado er 20% fett og 0,5% karbo... Avocado og rømmedressing ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.