Jeg hadde det som deg før: HATET vann og drakk BARE lightbrus.
Så sluttet jeg med dèt, og drakk BARE FunLight....
Sluttet med dèt og drakk BARE Imsdal med smak.... :rolleyes:
Men så fant jeg ut at dette ble så dyrt, og i tillegg leste jeg til øyet ble stort og vått om hvor viktig det var med VANN (fett forbrenner fett og vannet skyller det hele ut) Så jeg bestemte meg for at jeg SKULLE klare å drikke bare vann, jeg òg, som så mange andre!!
Det var vel bare den første dagen som var "ille" og jeg syntes fryktelig synd i meg selv... :lol:
Men så skjedde det rare ting: Jeg begynte å LIKE vannet!!! :eek:
Det avgjørende for meg er at vannet er KALDT, så jeg har alltid 20 stk
1/2-liters flasker liggende i kjøleskapet, som jeg fyller på hver kveld,
og tilsetter en dæsj sitron for friskhetens skyld!
Jeg klarer meg ikke uten vannet nå, jeg er tørst på vann,
og vann er faktisk det beste jeg får å drikke!!
Av og til kan jeg drikke et glass brus eller saft nå, men vet du hva??
Det smaker gummisåler, fysj!!! VANN er tingen!!! :ja:
Så lykke til, du kan klare det bare du bestemmer deg!! ;)
Du kan bli vannnarkoman som jeg er, men det krever nok en innsats. Tror du må kvitte deg helt og aldeles med Pepsien. Alle jeg kjenner som drikker en eller annen brun drikk liker ikke vann. Prøv å bli kvitt Pepsi Max, så tror jeg du etterhvert blir kjempeglad i vann. Lokkebiff sin fremgangsmåte høres jo super ut!:cool:
Uff... tror jeg må spørre gubben om jeg får en fristende belønning hvis jeg slutter med pepsi max'n.... Tror seriøst det blir dødsvanskelig.... :eek: Har drukket 1,5 liter hver dag siden 2004.... :confused:
Det har du nok rett i! Ligger "bare" på halvparten...;)
Men det er greit å alltid ha kaldt vann liggende!!
(Må ha med meg ei flaske når jeg dra ut døra, selv bare til butikken, så da er 20 flasker helt passe ;) )
Jeg sluttet fra den ene dag til den andre med å røyke, etter å ha røykt 20 sigaretter hver dag i 30 år - TREDVE ÅR!:D Så kan du også klare å kvitte deg med Pepsien. Jeg brukte en affirmasjonsøvelse som hjalp meg enormt. Send meg en PM hvis det på noen måte er noe du kan bruke til noe.:)
Jeg bøtter nedpå både fun light, fanta free og andre lettbruser (men ingenting koffein) og trives med det. Ned i vekt gikk jeg også.
Det som kan være fordelaktig er kutte ut koffeinet. Koffein er noe man blir avhengig av, og så er det vel vanndrivende også sies det.
Nå er det så lenge siden jeg kuttet ut koffein selv at jeg ikke husker helt når, men tror det var sommeren 2006. Tiden flyr!
Hvis jeg er ute og spiser på byen og de ikke har lettbrus (det hender) så har de som regel bris eller boble, det fungerer litt og er bedre enn sukkerbrusen. Kanskje du kan prøve slik vann hvis du skal over på vann?
Jeg skjønner også godt at det er hardt.. Jeg synes det er greit å kunne drikke light bruser når jeg er på cafe og slike ting.. Kjedelig og aldri kunne være med på morroa:P Også er det deilig med noe annen smak/fruktsmak når man ikke får spist frukt og slikt på ketolyse.
Mener du det??
Jeg synes virkelig sarpevann er noe av det aller beste. Husker for noen år siden en eller annen avis eller radio hadde test av kjøpevann vs springvann, og her i særp var et av få steder folk ikke smakte forskjell eller syntes springvannet var best!
Varierer jo litt rundt om da, vi har isesjøvann, men jeg har smakt glomma-med-klor varianten, og er enig i at den ikke er fullt så god.:rolleyes:
Jeg var vanndrikker før jeg, drakk sjeldent annet, men elve år med en mann som stort sett lever på brus frs morgen til kveld og natt har gjort meg noe miljøskadet...
Men, jeg får det til, altså, det går bra når man bare er avvent fra alt det andre, og en dæsj sitron hjelper for å få litt smak.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.