< Tilbake til oversikten

Lurer litt

ketogeir sa for siden:

Hei alle sammen! Da har bare noen timer igjen, så har jeg gjennomført 1 uke på ketolysediett. Har hatt et vekttap på 6 kg til nå, og er kjempemotivert! De siste 2-3 dagene har jeg hatt litt hodepine og mageknip men det virker som det begynner å gi seg nå.

Men jeg har merket en gradvis redusert matlyst, spesielt i dag. Jeg føler meg mett stort sett hele tiden, og klarer av den grunn ikke å spise alle 4 måltidene (frokost, lunch, middag og kveldsmat).F.eks i dag har jeg stort sett bare spist 2 kyllinglår til lunch. Nå er jeg redd dette skal påvirke effekten av katolysedietten. Noen som har noe erfaring/meninger om dette?

Jeg har likevell et bra væskeinntak iløpet av døgnet, basert på vann + litt kaffe og cola light.

joggebukse-jenta sa for siden:

WOW....6kg på en uke... så bra.
begynte i går jeg, så er leeeeenge til jeg skal veie meg...(veldig spent ja)
men føler meg også mett nesten hele tiden... i dag har jeg bare orka 2 måltider,
men vet ikke åssen det der er, så håper noen erfarende kommer med gode svar til deg.

Gerd sa for siden:

Gratulerer med pangstart :heia:

På ketolyse spiser man når man er sulten, og til man er mett. Ikke stappmett. Om man hopper over et måltid av og til har ikke så mye å si. Ketoseforbrenningen går lell. Men det sies at det ikke skal gå mer enn 6 timer, i våken tilstand, mellom måltidene.

Vann er veldig viktig :ja: 2-3 liter dagen. Og grønnsaker, i vertfall til 2 av dagens måltider. Helst litt til hvert måltid. :)

Lykke til videre :)

MorStine sa for siden:

Signerer Gerd. Ville kanskje laget litt mindre til hvert måltid og prøvd å få i meg i allefall 3 måltider pr dag. Og pass på at du får i deg nok fett (og vann), slik at du holder forbrenningen oppe:)

Smula sa for siden:

Hadde en periode de første ukene hvor maten bare vokste i munnen. Det gikk heldigvis over, men det er skjelden jeg blir skrubbsulten.
Du MÅ ikke ha i deg 4 mål om dagen, så ikke stress så veldig med det.
Som de andre sier, spis til du ikke er sulten lenger, så er mye gjort.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.