annann sa for siden:
Hvordan henger det egentlig sammen?? Er det sunt å gå på ketolysekuren når man planlegger å bli gravid??
annann sa for siden:
Hvordan henger det egentlig sammen?? Er det sunt å gå på ketolysekuren når man planlegger å bli gravid??
ollienol sa for siden:
Jeg gikk på ketolyse i tre måneder før jeg oppdaget at jeg var gravid. Og da jeg var å ultralyd viste det seg at det var tvillinger. Vet ikke (tror ikke) om det er noen sammenheng, men slik ble det.
Iset sa for siden:
Det er kjuempesunt å gå på mens man prøver, mener jeg. Lavkarbo generelt, egentlig. Det øker fruktbarheten. Men du skal ikke være i ketose som gravid helst, så øk på karbene når du tester positivt. Jeg spiser generell lavkarbo nå som gravid (noe ala Lutz/Lindberg) og det passer ypperlig. :)
Ludviginne sa for siden:
Iset: Kan du si litt om hva du gjør annerledes da, enn i forhold til ketolyse?
OG SÅ FLINK DU HAR VÆRT! :heia:
Iset sa for siden:
Tusen takk. :D
Jeg teller for det første ikke karbohydrater. Jeg bruker bare "sunn fornuft". Jeg unngår det jeg kan av sukker, hvitt mel og poteter. Men jeg spiser fullkornpasta (av og til, er ikke så glad i pasta) og litt ris av og til. Jeg spiser derimot alt jeg vil av frukt, grønnsaker, nøtter, frø, melkeprodukter, bær, knekkebrød (helt grove) og annen sunn mat. Prøver å få i meg nok proteiner og fett, men jeg får ikke LOV å gå ned mer i vekt helst (altså nå i svangerskapet, har jo gått ned 15 kg siden jeg ble gravid), og prøver derfor å få i meg endel karbo allikevel for å holde vekten. Men da i form av fullkorn og frukt, ikke sukker og hvitt mel selvsagt.
Må innrømme at det føles som en hvilepute at jeg kan spise det jeg vil når jeg vil og allikevel gå ned i vekt (har fått SUPER-forbrenning!), så jeg er ikke alltid like flink, men jeg prøver så godt jeg kan. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.