Det er litt morsomt at jeg plutselig ble så glad for å komme på denne oppskriften igjen. Jeg har nok fortrengt den, eller lagret den lagt bak i kartoteket på bokstaven ü, for über usunt!!
Tunfisksalat
1 boks tunfisk i olje (måtte bruke den i vann, i gamle dager! hihi)
1-2dl seter-rømme
1-2 dl majone
2 hardkokte finhakkede egg
1 stang finhakket selleri (kan sløyfes)
1 ts sitronsaft
Her kan man bruke ca. mål, eller variere mengder etter behag!
På Rema 1000 fant jeg en 3 pack men små bokser tunfisk i olivenolje - de smakte veldig godt og så var det grei størelse på boksen( inneholder totalt 80 g - og ca 50 g tunfisk) og det beste: 0 karb!!
Så gøy å høre! :) Glemte faktisk å ta med pepper og salt i oppskriften... Men så tenker jeg at folk får ta i det de vil.. Er egentlig en basis-oppskrift, og kan brukes til mye om man sløyfer og legger til! :D
ok, men test litt i forhold til mengder...og legg til hvertfall pittelitt pepper og litt salt. Jeg synes den er best når den er raus med majones og rømme, men du må finne ut hva du liker best! Lykke til!!! :):)
Denne har mamma laget i alle år, den er knallgod. Hun har ikke selleri oppi da, men endel løk og bittelitt sennep. Nyydelig! :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.