er det noen som har det? har prøvd å lete inne på oppskrifter , men finner ikke. Kanskje er jeg dårlig til å lete men... og helst en som ikke inneholder johannsbrødkjernemel, siden sånt IKKE er å oppdrive her hvor jeg bor...:mad:
Denne er god :) [size=3][/size] Nøtte Bunn[color=black][/color]5 stk eggehviter[color=black][/color]4 stix(ts) Splenda
250 gr mandler
[font='Comic Sans MS'][/font]
Mal mandlene i en mandelkvern, eller sammen med søtningsmiddel i en foodprosessor eller blender. Stivpisk eggehvitene, og vend dem forsiktig inn i mandelblandingen med en slikkepott. Vend det sammen i maks 1 minutt, ellers vil eggehvitene falle helt sammen. [color=black][/color]2. Smør en springform på f.eks. 24 cm, legg evt bakepapir i bunnen, og fyll den med mandelrøra. Stekes ved 160 grader i ca 30-35 minutter på nederste rille. Avkjøl.[color=black][/color]
Takk til Gerd for noe som ser ut som en super oppskrift. :sikle:
Skal lage kaka i morgen, så tilbakemeldinger kommer da...
Forslag til fyll;
1 pk kremfløte
søtning etter ønske
1-3 ts pulverkaffe
1-3 ts bakekakao
=alt blandes sammen, og piskes til krem. Bre dette oppå kaka og la stå over natta. NYDELIG!!
(det er egentlig ingen grunn til å vente med å spise kaka, bare jeg som synes den er best når kremen har fått "satt seg" litt, men den kan godt spises med engang.)
Nå skal jeg værelitt gal og bake denne kaken:fnis: Mannen har sååå lyst på og vi fortjener å kose litt nå:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.