< Tilbake til oversikten

Oppskrift på nøttebunn?

Jojodama sa for siden:

er det noen som har det? har prøvd å lete inne på oppskrifter , men finner ikke. Kanskje er jeg dårlig til å lete men... og helst en som ikke inneholder johannsbrødkjernemel, siden sånt IKKE er å oppdrive her hvor jeg bor...:mad:

Gerd sa for siden:

Denne er god :)
[size=3][/size]
Nøtte Bunn[color=black][/color]5 stk eggehviter[color=black][/color]4 stix(ts) Splenda
250 gr mandler
[font='Comic Sans MS'][/font]

1. Mal mandlene i en mandelkvern, eller sammen med søtningsmiddel i en foodprosessor eller blender. Stivpisk eggehvitene, og vend dem forsiktig inn i mandelblandingen med en slikkepott. Vend det sammen i maks 1 minutt, ellers vil eggehvitene falle helt sammen. [color=black][/color]2. Smør en springform på f.eks. 24 cm, legg evt bakepapir i bunnen, og fyll den med mandelrøra. Stekes ved 160 grader i ca 30-35 minutter på nederste rille. Avkjøl.[color=black][/color]

MorStine sa for siden:

Er så fysen i kveld, denne kunne jeg fint ha kost meg med nå:nam: Men får holde meg i skinnet og ta litt baconsvor!

Lava sa for siden:

Tips til hva man kan ha oppå?

Georgine sa for siden:

Krem og bær er veldig godt. Man kan enten kjøpe singelfrossede jordbær for å bruke eller man kan lage solkrem, skal se om jeg finner en oppskrift.

MorStine sa for siden:

Men dette er jo ikke ketolysekost da, bare for å ha sagt det;) men til fest og merkedager tilltater jeg meg ei lita kakeflis;)

Georgine sa for siden:

Det er sant :D

Men det er vel de færreste dietter hvor man spiser kake hver dag :lol:

MorStine sa for siden:

Kan man bruke Natreen i denne? Og i hvilke forhold? Samme som splenda?

Nille sa for siden:

:ja: samme forhold Natreen/Splenda

Jojodama sa for siden:

Takk til Gerd for noe som ser ut som en super oppskrift. :sikle:
Skal lage kaka i morgen, så tilbakemeldinger kommer da...

Forslag til fyll;
1 pk kremfløte
søtning etter ønske
1-3 ts pulverkaffe
1-3 ts bakekakao
=alt blandes sammen, og piskes til krem. Bre dette oppå kaka og la stå over natta. NYDELIG!!

(det er egentlig ingen grunn til å vente med å spise kaka, bare jeg som synes den er best når kremen har fått "satt seg" litt, men den kan godt spises med engang.)

MorStine sa for siden:

Nå skal jeg værelitt gal og bake denne kaken:fnis: Mannen har sååå lyst på og vi fortjener å kose litt nå:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.