Gunhild sa for siden:
Hva skal jeg spise.... tror det visstnok blir kinesisk... Noen ting som er bankers....eller skal jeg gå safe og bestille løvstek og droppe pommes frites (er jo med salat) ??
Kjempetakknemlig om noen kan hjelpe meg :o:o:o
Gunhild sa for siden:
Hva skal jeg spise.... tror det visstnok blir kinesisk... Noen ting som er bankers....eller skal jeg gå safe og bestille løvstek og droppe pommes frites (er jo med salat) ??
Kjempetakknemlig om noen kan hjelpe meg :o:o:o
Helene sa for siden:
kanskje du kan få en wok uten nudler?
Brumm sa for siden:
Eller biff uten potet.
Er da bare å bestille det du vil, og spise det du kan spise.
Gunhild sa for siden:
Jada..... men i "standard" kinamat som feks de forskjellige grytene er det jo endel gode grønnsaker, men er aller mest usikker på hva de jevner "sausene" med..... tror kanskje de bruker maisenna,,?
Satser nok på noe rent kjøtt med salat ved siden av..... tror jeg;)
:D
Princez sa for siden:
Sist jeg spiste Kinamat (på lørdag), fikk jeg Karbosjokk.... Tror ikke de sausene er noe særlig bra for oss, uten at jeg vet sikkert. Hvis du gidder, kan du jo spørre om å få maten tilberedt uten saus (Kjøtt og grønnsaker og masse olje..?)
Gunhild sa for siden:
Tenkte at det sikkert var trygt å spise suppe..... den gang ei :mad:
Merket så utrolig godt at jeg fikk i meg sukker/karbohydrater... og i går kveld var det nesten ikke utslag på ketostixen...
Håper jeg ikke har ødelagt for mange dager fremover....:mad:
Uansett... jeg har lært. Jeg skal i alle fall spørre neste gang, eller gå for den 100% trygge varianten... biff, eller kylling med salat.
Hovedpoenget er jo det sosiale og biff er godt nok for meg;)
Er forresten litt spent på stixen i kveld... håper jeg er tilbake i "sporet" :p
Brumm sa for siden:
Lykke til Gunhild. Håper på utslag. :)
Hallaron sa for siden:
Opplevd samme problemet da jeg reiser mye i jobben, skulle ta med kunde ut og spise i forrige uke. Først måtte jeg jo forklare at jeg helt på med en slankekur, og etterpå virket ikke kortet når jeg skulle betale, litt flaut men det gikk det og. Hadde heldigvis med alternativt kort.
Jeg gjorde det klinkende klart når jeg bestilte at jeg skulle kun ha en biff med kryddersmør og salat med tomat og agurk til. Tror dere ikke at slaten var nedsausa med noe søt guffe? Var bare å glemme den. det ble biff og kryddersmør, ikke spesielt spennende, men jeg ble i alle fall værende i ketose.
Neste gang kommer jeg til å forklare det akkurat som det er, og be om en spesialvariant av noe på menyen. Tror de fleste spisesteder vil repektere dette og lage det som jeg ber om. Men man må nok være tydelig!
Gunhild sa for siden:
Tusen takk :D
Princez sa for siden:
Ja, det syns jeg vi bør kunne forlange. Såpass service bør det være på en restaurant!! Stå på!! Vi får det hvertfall ikke som vi vil, hvis vi ikke sier hva vi vil ha....! (Lurer på om det kunne vært mitt motto... Hihi)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.