< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg feil? (Ketolyse)

Dansende Fjær sa for siden:

:confused::confused:
Hei! Er ny på forumet, har ikke deltatt annet enn å vært inne og lest en god del.
Har prøvd meg på lavkarbomat ei god stund, sånn for meg selv. Til å begynne med gikk jeg ned 2 kilo ganske fort, d var i oktober. Men nå har jeg lagt dem på meg igjen, og kommer ikke videre... Har ikke veid maten, startet med det i går... TRenger hjelp, før jeg gir opp hele greia...:D

En vanlig frokost:
1 egg, kokt med smør på, eller stekt i smør.
salami, fet ost, litt paprika

idag ble det en rask omelett med litt fløte i, med ost og kokt skinke, stekt i smør

Til lunsj blir det som regel en salat med restekjøtt i, litt nøtter, dressing av rømme (med en dæsj tomatpure for smakens skyld) kokt egg, litt tomat, litt purre.

Til middag kan det bli
en omelett m bacon og ost
eller stekt laks med eggesmør, eller fet hollandaise
eller løvbiff med ost og bernaise
eller koteletter, fet saus

• litt grønnsaker

Til kvelds varierer det litt

Drikker vann til alle måltider, + endel kaffe. Til måltidene bruker jeg en fløteskvett i kaffen.

Hva gjør jeg galt?

Nicpins sa for siden:

Heihei, og velkommen hit! Koselig å hilse på deg! :blomster:

Du kjører egenkomponert i startfasen.
:D

Neida, jeg mener IKKE å være frekk, det var aldeles ikke meningen :klem:
Men du hadde gjort det mye lettere for deg selv hvis du valgte en spesifikk filosofi, og så holdt deg SLAVISK til boka i starten. Da er det uendelig mye lettere å feilsøke hva du eventuelt gjør galt, og du slipper å utsette deg selv for demotiverende situasjoner som denne, hvor du føler at du gjør alt riktig og allikevel så går du ikke ned i vekt.

Hvor mange kilo skal du ned? Har du noen formening om hvilken filosofi du kunne tenkt deg å følge? Her er ihverfall den jeg følger: www.ketolyse.no Denne kuren er helt standard lavkarbo, og baserer seg på helt vanlig norsk mat som du får kjøpt i absolutt alle butikker, (selv om du skulle slumpe til å bo i indre Finnmark).

Snakkes da?
Mvh, Nic

sma sa for siden:

Spiser du grønnsaker? Karbene bør hovedsakelig komme fra grønnsaker. :) Ellers så kan det være vanskelig for noen å gå ned når de spiser fløte, nøtter og drikker kaffe. Drikker du nok vann? Hvor mye i løpet av en dag?
Vet ikke om du vet det, men tomater har en del karber i seg også. Vet du hvor mange gram karbohydrater du spiser på en dag?

Det kan nok være lurt å holde deg til en filosofi når du først skal begynne med lavkarbo. Har du lest litt rundt og sett noen du liker bedre enn andre? Det er store forskjeller mellom de forskjellige, og vi alle trenger litt starthjelp og retningslinjer å gå etter. :)

Nicpins sa for siden:

ps. Jeg er nesten litt nabo med deg jeg da, for jeg er ukependler og jobber i Hedmark men bor i Trøndelag, (eller evt. i koffert :D).

Dansende Fjær sa for siden:

Hei igjen! Tusen takk for kjappe svar.
Det er egentlig Skaldemans filosofi som er utgangspunktet. Det jeg starta med.
Har som sagt ikke veid og regna karber, må bli flinkere der. Har lest litt rundt, ja, på ketolyse også. Må vel lese mer. Prøver å holde meg unna nøtter nå, iallefall. Men fløten synes jeg må til for å få opp fettandelen i maten, omeletter, "sauser" osv . Eller...?
Kutter ned på tomatene...
Prøver igjen...

CU

jeef-micro sa for siden:

hei og velkommen

trodde ikke skaldeman anbefalte nøtter heller jeg da....

ellers enig med Nicpins... følg en filosofi slavisk i starten...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.