< Tilbake til oversikten

Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party)

Up-and-down sa for siden:

Jeg skal feire bursdagen min førstkommende lørdag. Selv lever jeg på lavkarbomat om dagen, dog ikke helt strengt, men har ikke lyst til å skjeie helt ut heller... Det er greit når man er alene og lager mat til seg selv og da kan lage og spise hva en vil. Når jeg nå skal ha gjester syns jeg situasjonen er en annen. Jeg anses absolutt ikke som overvektig, så dersom jeg skal servere noe lavkarbo må det skje diskret..

Noen som har noe tips til grei festmat for 12 stykker?

lokkebiff sa for siden:

Taco!! Da spiser jo hver og en det han/hun kan/ liker /vil ha!!

Genialt enkelt, ganske enkelt genialt!! :D

Betty Boop sa for siden:

...eller tapas...:)

Linn H sa for siden:

eller en skikkelig treretters. Du kan f.eks ha scampi og kamskjell på en seng av salat med en liten dæsj sennepssaus over.
Til hovedrett kan du ha stek, oksestek, reinsdyr med tilbehør. (du kan jo bare droppe poteten. Til dessert er det fantastisk godt med frukt og sjokoladesaus. Sukkerfri sjokolade blandet med fløte gir en fantastisk saus. Dette er da ganske lavkarbo? :-)

Nille sa for siden:

Vel, det er veldig godt, men frukt er jo ikke veldig lavkarbo da....
Men det går jo an å smake litt :)
[font=Comic Sans MS][/font]

Up-and-down sa for siden:

Takk for gode tips - da gjenstår det bare å velge!!! Men det er jo leeenge til lørdag ;-)

Sivensvans sa for siden:

Hva endte du opp med?
[font=Comic Sans MS][/font]
Hilsen "nysgjerrig":p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.