tommygutt sa for siden:
Etter at jeg gikk over til lavkarbo, fryser jeg nesten ikke på vinteren lenger. Merker det særlig godt på beina. Noen som har erfart dette og finnes det eventuellt en fysiologisk forklaring?
tommygutt sa for siden:
Etter at jeg gikk over til lavkarbo, fryser jeg nesten ikke på vinteren lenger. Merker det særlig godt på beina. Noen som har erfart dette og finnes det eventuellt en fysiologisk forklaring?
lokkebiff sa for siden:
Jeg derimot, holder på å fryse i hjel.... :(
Men det kan jo være fordi jeg har mistet 1/3 av beskyttelses-spekket mitt??
Kanutten sa for siden:
Jeg har alltid hatt en knallvarm kropp. Kan gjerne gå en tur ute i snøen barfot. Så jeg sliter med å bortforklare det at jeg er kommet i overgangsalderen :lol:
lokkebiff sa for siden:
:eek: Nå fikk jeg seriøst frysninger på ryggen... Brrrrr.....!!
Gale kvinnemenneske!!! :p
Kanutten sa for siden:
Da jeg var lita fikk jeg alltid høre at våren var kommet da jeg hev skoene... Lenge før gjøken gol :lol:
lokkebiff sa for siden:
tommygutt sa for siden:
He, he, takker for mer eller mindre gode svar. Fant forresten noe ang at protein øker kroppstemperaturen og dermed også fettforbrenningen. Noen som vet?
Max sa for siden:
Jeg er en like stor frysepinne som tidligere...
Selma sa for siden:
Jeg fryser også hele tiden! Den derre lavkarbo-ovnen jeg har hørt snakk om er visst ikke å få tak i her;) Det er ihvertfall dårlig med glør der.....Bena mine er som ispinner. Bruker ullsokker og saueskinnstøfler hele tiden:o
Georgine sa for siden:
Min indre ovn står på 40 grader minst! Det er fettforbrenninga som gjør meg så varm og det er kun i ketose at jeg koker.
Nå er det 0 grader ute og jeg går i kortermet under en tynn jakke selv om det regner og blåser hatter og kaniner.
bocca sa for siden:
Jeg har aldri vært så varm som etter jeg starta på lavkarbo. Holder på å svette i hjel, døgnet rundt.
Gobolla sa for siden:
Jeg er varm om dagen, men om natta må jeg ha ullteppe over dyna, for da fryser jeg. Må også lukke vinduet på soverommet om natte, Brrr
bergeland07 sa for siden:
Hei Tommygutt!Jeg har samme erfaring som deg om jeg spiser riktig,dvs,nok fett:DNår jeg trener og sykler blir jeg varm og svett lenge før noen andre har tenkt å bli det...........:confused:Det var ikke sånn før ketolyse.Imidlertid fryser jeg hvis det er lenge siden jeg har spist.Kanskje fordi forbrenningen er lavere da?
Selma sa for siden:
Skulle ønske jeg ble sånn varm. Sitter nå med ovnene på full guffe, med strikkejakka godt kneppet sammen og fryser som bare det. Men jeg er i ketose, så da er vel fettforbrenninga der. JEG VIL OGSÅ BLI VARM!!!! Eller evt. en liten sydentur:D Er lei av å fryse...:(
lilletrine sa for siden:
WOW! Jeg har alltid påstått at jeg fryser etter måltidene når jeg spiser karbohydrater. Det gjør jeg aldri når jeg spiser proteiner og fett. MÅ være noe i det!
Tuppen sa for siden:
jeg for min del fryser hele tiden på overkroppen, mens underkroppen er alltid varm... jeg kan gå i korte tights eller piratbukse selv om det snør... men overkroppen pakker jeg godt inn... for jeg hakker tenner og fryser til is på 1-2-3
Megvel sa for siden:
Ja, tuppen, jeg kjenner den og, jeg kan ikke sove med trekk på skulderbladene. Ikke om det er 30 grader på soverommet en gang. Må ihvertfall ha et laken over meg. Men ja, tommygutt, jeg er nå varm på fingre og tær, jeg har bestandig hatt kalde føtter... deilig. Merker det ekstra masse om jeg spiser Cocosa.
energibunten sa for siden:
Varmere på hender og føtter (tror jeg) og svetter mindre (definitivt)...
matvraket sa for siden:
Da jeg gikk på grete roede for noen år siden, lærte jeg at når man forbrennte fett, ja da frøys man. og hvis dette stemmer, så skulle man i mitt hode fryse mer når man er i ketose, dette fordi kroppen bruker mer energi til å gjøre om fett til energi.
MEN : dette er jo faktisk ikke tilfelle lenger. jeg har vært på atkins i 2mnd, og jeg fryser ikke lenger. ikke etter måltid, slik jeg gjorde på tidligere feilslåtte dietter, og ikke om kvelden heller.
Selma sa for siden:
Det lærte jeg på Libra også....Og jeg frøs hele tiden da....Men det gjør jeg nå igrunnen nå også...:confused::p
Halla10 sa for siden:
Heia:)
Jeg har kun gått på denne ketolysekuren en uke og merker økning i tempraturen, fryser ikke like mye som før:) Kan være rett i det du sier ang det med proteinene, jeg har ikke vært så klar over de og hvor mye/lite jeg har fått av de før nå.
Klem
MorStine sa for siden:
De første ukene på kuren stiftet jeg godt bekjentskap med den såkaldte ketoseovnen, svettet omtrent ihjel. Men etter å ha kvittet meg med 25 kg holder jeg på å fryse ihjel- støtt... Elsker å fyre, mannen svetter og jeg fyrer...
Tuppen sa for siden:
dere skulle ha sett oss ¨på lørdag :lol:
jeg låg under dyna på sofaen... ja- jeg FRØS!!! gubben hadde fyret her også- svettet så han satt i kun i shorts han... :o
MorStine sa for siden:
Kunne vært her:lol:
Tuppen sa for siden:
:lol: bra det ikke er kun hos meg :lol:
Homer Simpson sa for siden:
Virker som folk har litt forskjellige erfaringer her.
Før jeg begynte med lavkarbo var jeg varm hele tiden og svettet av den minste bevegelse. Hvis romtemperaturen (eller ute) var over 21 grader var jeg våt i panna selv om jeg satt helt i ro. Men etter hvert eneste måltid begynte jeg alltid å fryse litt. Spesielt ille på morgenen.
Etter at jeg begynte med lavkarbo fryser jeg ikke akkurat, men tåler mye mer anstrengelse uten å svette.
Det kan faktisk gå dagevis uten at jeg må tørke panna, hehe.
Deilig...
sma sa for siden:
Jeg fant dette da jeg lette etter MCT-olje her i Sverige for noen dager siden. Jeg regner med at det samme gjelder for "vanlig" fett også. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.