< Tilbake til oversikten

Ømme bryster

VioLETTa sa for siden:

Er det vanlig å få ømme bryster på ketolysekuren? Jeg nærmer meg slutten på uke 1, og har følelsen av eksploderende bryster snart! Tyngdefornemmelse og berøringsømhet.
Det er bare en uke siden perioden, så det er for tidlig med tanke på pms. (Noe je aldri er plaget med til vanlig)

Og NEI, jeg er ikke gravid.

Andre med lignende symptomer? Jeg hadde aldri noe sånt da jeg var i ketose i tre måneder i høst.:confused::confused:

Kanutten sa for siden:

Mensen kommer atters FØR du aner det :lol: Slik er det bare :p

Helene sa for siden:

Det kan være mensen ja.

Hormonene skal stabiliseres med dette kostholdet og det fører ofte til litt mer mens i begynnelsen.

Safir sa for siden:

Jeg har hatt ekstremt ømme bryster etter at jeg startet på igjen etter et opphold i julen. Tunge og ømmme, som da jeg var gravid.

I tillegg har jeg hatt mensen i hele januar!

VioLETTa sa for siden:

Okay, da er det nok hormonene som rumler.... :D

MorStine sa for siden:

Samme her:)

Georgine sa for siden:

Det er nok hormonene ja. Jeg har syklus på 14 dager for tiden, men vet at det går seg til etterhvert.

Torkil sa for siden:

Hei
Det er hormonene som normaliseres når insulinresistensen forsvinner og de store mengder insulin i blodet normaliseres.
Det kan gi ymse besvær i overgangen.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

janine75 sa for siden:

men torkil; hvor lenge er det meningen at denne overgangen skal gjelde??? kan da ikke være riktig at jeg f.eks er en uke av og en uke på!!!!
har dessuten ikke så altfor mange kiloene til som skal av heller....

Torkil sa for siden:

Hei
2-4 uker. Varer det lenger ber du fastlegen om en kur med provera som nullstiller livmorslimhinnen slik du får normal syklus.
Vennlig hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.