Jeg har vært plaget litt sånn til og fra med kvalme om morgenen, og det er ikke pga graviditet....hvis nå ikke den hellige ånd har vært ute i nytt ærende:o Det kommer helt plutselig og jeg blir da helt skjelven i kroppen og varm. Det eneste som hjelper er å legge seg ned og vente på at det går over. I dag måtte jeg bare parker på badegulvet. Noen som vet om dette kan ha med ketolysekostholdet å gjøre?? Det er fryktelig ubehagelig.
Dette minner mye om blodsukkersvingningene jeg var plaget med før jeg la om kostholdet. Jeg anbefaler deg å spørre Torkild, men regner med at dette vil gi seg etter noen dager. Og gjør det ikke det bør du vurdere å søke lege. Man skal ikke leke med slike kroppslige signaler.
Men hvis dette sammenfalt med kostomlegging og du ellers er i fin form er nok ihvertfall sannsynligheten stor for at du reagerer på det.
Jeg følger ketolyse etter boka. Har lest den:)
Det kan jo kanskje være blodsukkeret. I dag var jeg sulten da jeg våknet. Men syntes det var så rart siden jeg spiste ikke så lenge før jeg la meg. Vanligvis så spiser jeg ikke etter middag (mellom 16.00-17.00) annet en kanskje nøtter, og da har jeg det ikke når jeg står opp :confused: Kanskje jeg ikke bør spise like før jeg legger meg da. Har hatt kvalmen før kostoholdsomleggingen også, men ikke så kraftig. Får bare vente å se om det går over :) Tusen takk for svar:)
Jeg har slitt med kvalme i det siste selv jeg..Har nå for et par uker siden "starta på nytt" med kostholdet mitt....
Kvalmen min utarter seg sånn, at jeg blir usanssynlig trøtt, før jeg blir sinnsykt kvalm...Orker ikke gjøre noe som helst annet enn å legge meg ned til det går over som du sier.....
Jeg har begynt å ta ketolysetablettene igjen nå, og håper det hjelper...
Slik har jeg det innimellom også. Mange ganger jeg har tenkt at det minner om da jeg var gravid, hvilket jeg ikke kan være... Men jeg har sett en rød tråd i det, det er stortsett når jeg legger meg under en time etter siste måltid, da er jeg ofte kvalm når jeg står opp... Særlig dersom det jeg spiste til kvelds var ett "tungt" måltid med mye fett som feks smørgrøt.
Jeg spiste i går ikke så lenge før jeg la meg. Og da spiste jeg pannekaker med bacon til. Skal prøve å legge merke til heretter om det har sammenheng med om jeg spiser på kveldene. I så fall, så blir det lite med kveldsmat fremover:o Den kvalmen er skikkelig ubehagelig....
Gå inn på kontrollpanel og bla deg nedover, under abonnerte tråder har du ryktepoengene dine, de har (som regel) grønne prikker foran seg, derfor prikk:) Jeg har skrevet en kommentar der til deg med oppskrift på smørgrøt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.