Jeg lastet med mat på data nå i kveld (tusen takk Lindabtn) og regnet over dagens karbohydrater så langt.... 14,9 karbohydrater.... :D
Tenkte egenltig at jeg skulle ta et lett kveldsmåltid, men har jo egentlig ingen karbohydrater igjen i dag... får vel ta noe med tilnærmet 0 karb. i da :cool:
Har lest et sted at man bør ligge rett i overkant av 15 gr karb. pr dag når man er på ketolyse.... stemmer dette eller :confused: Altså jeg mener heller rett over enn noe særlig under (så lenge man er i ketolyse) ??
Uansett... kommer til å følge nøye med fremover.... ser at den største enkeltstående kilden til kh i dag er lettmelka jeg bruker i kaffen (ca 1 dl totalt i løpet av dagen) Får bruke fløte fremover. Mindre karber og trenger mindre mengde pr kopp....
Lurer litt på om jeg har litt lite grønt i dag.... bare salaten til middag og litt agurk..... Hvor dytter dere inn alle grønnsakene :spisesnak??
Det er forskjellig hvor mye vi kan spise før vi går ut av ketose. Det er ikke noe vits å spise for få. Heller litt mer. Mange som ikke går ned i vekt merker at de spiser for lite.
Jeg kan være i ketose når jeg spiser 30kh for dagen. Så du må prøve ut hvor mye du kan spise.
Synes bare det er vanskelig å få med nok gr.saker. Spiser jo agurker til de fleste måltider. Salat eller andre gr.saker til middag, gjerne litt sopp i feks omeletter eller lignende.... mye løk osv... men det blir ikke så store mengder av det.......
Ja ja, kanskje jeg alikevel spiser nok.... :cool::confused::cool:
her må du eksperimentere. Se på oppskrifter her og se hvor mye fint du kan lage med masse grønnsaker.
Agurk er en veldig lite næringsrik grønnsak, så jeg ville heller prøvd å finne noe annet å spise:) Er mye godt du kan spise, men da må du prøve deg frem:)
Jeg f.eks har lært meg å ELSKE spinat. Spiser det hver dag og ja:P elsker det.. er så godt. Spiser også masse blomkål, brokkoli, forskjellig salat, aubergine, paprika i alle mulige forskjellige farger.
Masse muligheter:) anbefaler å prøve å eksperimentere litt. hvis ikke så kan ketolyse bli ille kjedelig etterhvert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.