karbiebarbie sa for siden:
Eg ser at det er nemt pølser i fleire oppskrifter?
Eg lurer på kva pølser som er "godkjendt" - det er vel brukt kveitemjøl i ein del av dei???
Eg ser at det er nemt pølser i fleire oppskrifter?
Eg lurer på kva pølser som er "godkjendt" - det er vel brukt kveitemjøl i ein del av dei???
Iset sa for siden:
Ikke hvete, men potetmel. Det er ca. 6 gram karber i en pølse (100 gram), så det er ikke så mange man kan spise på ketolyse. Men det finnes pølser med ingen eller få karber i. Feks. ketolysepølser (selges desverre ikke overalt, vi får ikke tak i dem her), eller pølser fra Lidl (sjekk på pakken), eller fra enkelte slakteri-butikker. :)
Kula sa for siden:
Hvis du er så heldig å bo i verdens flotteste hovedstad (eller i nærheten) kan du kjøpe wienerpølser hos Kokken og Slakteren AS i Ullevålsveien 95. De er (ifølge Slakteren) helt uten karbohydrater - med unntak av det som eventuelt måtte finnes i krydderet de bruker i blandingen. Disse wienerpølsene smaker himmelsk!
Lidl har også noen pølser med svært lite karbhydrater. Mener å huske at de heter "Krakower" eller noe lignende. Brukbare på smak.
Hos Slakter Idsøe i Stavanger har jeg også kjøpt de fleste variantene de lager med lite karbohydrater. Mange av dem er svært sterkt og spesielt krydret, og må betegnes som best egnet for spesielt interesserte, men gode unntak finnes.
Pølsetips i Bergensområdet?
LilleRosin sa for siden:
Takk for tips! Jeg jobber i hvertfall i verdens fineste hovedstad. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.