< Tilbake til oversikten

Vekten min varierer

ketoline sa for siden:

Blir jo sprø av detter.. På onsdag sto vekten min på 86.7 kg. I går var den 81.1 og i dag 84.3 Har bestandig veid meg på morgen uten klær og etter jeg har vært på do.. Hvorfor varierer dette så?? :confused::confused::confused:

Lurer på en ting til.. Hvor kjøper dere soyaprotein og bakemix ect.?
Såvner sååå brød :(

sma sa for siden:

Kanskje du trenger å skifte batteri på vekta? :)
Soyaprotein og bakemiks får du kjøpt på www.ketolyse.no
Vet at noen kjøper soyaprotein på helsekoset, men det har jeg ikke gjort selv. :)

Gerd sa for siden:

Kan være batteria ja.

Men ikke vei deg så ofte. Det holder med en gang i uka. Ha en fast dag til det :)

ketoline sa for siden:

skulle ikke være problemer me vekta på legekontoret.... neppe..:rolleyes:

Gerd sa for siden:

veier du deg på en fast vekt?

Nille sa for siden:

Hvis det ikke er batteriene det er noe feil med så kan vekten variere opp til ca. 2-3 kg pr dag uten at det er noe galt. Det kommer an på ha du har spist og drukket. Selv om du har vært på do før du veier deg så blir du jo ikke helt tømt heller.

MEN når jeg ser forskjellen vil jeg tro at første og siste veieing er korrekt og at det absolutt ikke stemmer med 81,1. Det er ikke fysisk mulig å gå ned 5.6 kg fett i løpet av en uke. Om tallene stemmer så må du ha vært superdehydrert i går !

Det er viktig også at det er samme vekta du veier deg på. Og at vekta står på fast underlag, på nøyaktig samme sted hver dag. Du nevner legekontoret, du veier deg vel ikke der hver dag ?

Soyaprotein og bakemix kan du kjøpe på www.ketolyse.no eller i en Menybutikk nær deg. Info om hvor står i en klistret tråd i ketolyeforumet her inne.

ketoline sa for siden:

er ofte på legekontoret.. så det er samme vekta.. Har spist det samme kvær dag dissan 3-4 dagan.. så veit ikke.. har jo ikke gått lenge på ketolysekuren, vet jo ikke hva som er "normalt"

xtra sa for siden:

Hvis dette er oppstarten, altså første uke i ketose, så kan vel tallene stemme. Men det er selvsagt ikke fett, det er nesten bare vann. Og enkelte spiser litt ekstra av både søtt og salt snacks og kos like før oppstarten av en slankekur, slik at kroppens vanninnhold kanskje er en del over normalen akkurat når de begynner (vet ikke om du gjorde det, ketoline).

Uansett om dette er galt eller riktig veid, så kommer nok tallene til å stabilisere seg etter hvert, med mindre du spiser mye salt mat innimellom. Som Nille sier kan vekta variere ganske mye fra dag til dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.