< Tilbake til oversikten

Ny her, og lurer litt ... (Sulten!)

Thlian sa for siden:

Heisann sveisann :)

Fikk tips av ei i familien om å prøve dette, siden hun har prøvd ørten ting før og ikke hatt resultater. Nå har hun gått ned 16kg på 4 mnd :D

Så var det meg da, holdt meg i skinnet nå ei uke, bortsett fra igår og har holdt meg unna karohydrater så godt det lar seg gjøre. Prøvde å holde 10-15gram karbo om dagen.
Når jeg ser litt på det med all pasta og brødskiver som jeg konsumerte i løpet av ei uke så, er det vanvittig mye karbohydrater i det. Har holdt meg unna dette nå. Spist mye egg, salat til lunsj hver dag og det ender med noe fisk med salat og rømme som har vært det beste alternativet til middag foreløpig.

Men jeg begynner å bli så SABLA sulten, siden jeg nå holder meg unna mye av det som jeg har vært van til så trenger jeg råd.
Tips til måltider, middag og kvelds og hvordan bør en frokost se ut?? (Frokost er en sjelden greie for det er ikke alltid magen har våkna helt halv sju om morran)

All hjelp tas til takk :)

Marilyn sa for siden:

Hei hei og velkommen :)
Nå er jeg ganske ny selv da.. men her er en typisk dag for meg hvertfall:

Frokost: Egg (enten kokt, stekt, eggerøre, whatever :geip:) og 3-4 skiver bacon
Lunsj: Her kommer det litt an på kantina på jobben, men alltid salat og kjøttet de serverer i kantina.
Middag: Kyllingfilet stekt med sjampinjong og fløte, og brokkoli til.

Som mellommåltider kan du spise litt ost, eller et egg eller litt nøtter.. bare pass på at det er riktige nøtter.. ikke salte peanøtter f.eks. (Se i matvartabellen på forsiden her så ser du) :)

Lykke til da! :heia:

Marilyn sa for siden:

Forresten så ligger det masse oppskrifter her inne også.. bare se på en av linkene øverst ;)

Gerd sa for siden:

Nå vet jeg ikke hvilken filosofi du følger.
men på ketolyse ( vi spiser 15-20 karber dagen) det er viktig å spise seg mett til hvert måltid, og spise når du er sulten. Ikke være redd for fett.
Og drikke mye vann :ja:

MorStine sa for siden:

Hvis det er ketolyse du vil følge så er det to ting du bør gjøre for å få best mulig resultater, øk på karbene dine, slik du spiser nå (10-15) så går kroppen på sparebluss etterhver, ligg heller på 15+. Og les boka, les den godt og forstå den. Da slipper du for mange feilsjær og kommer flott i gang!
Nok fett, nok vann, nok proteiner og litt karber er oppskriften. Karbene skal i all hovedsak komme fra grønnsaker som vokser OVER jorden:)

Thlian sa for siden:

For meg så betyr karbohydrater det samme som energi og har merka den siste uka at jeg har orka mindre og mindre.....Med unntak av idag p.g.a utksjeielsen igår.

Bulldog sa for siden:

Det går over, forutsatt at det ikke blir flere utskeielser... :)

Smula sa for siden:

Hvis du ikke har gjort det ennå, kjøp boken og les den forlengs, baklengs og sidelengs!

Nicpins sa for siden:

Ja, dette er en vanlig nybegynnerfeil, dessverre. :( Du orker lite nå fordi du spiser for lite og altfor magert.
Når du skal spise ketolysekosthold (hvis det er den filosofien du ønsker å følge, da?) så skal du hente energien din fra å spise fett/kjøtt/fisk istedet for karbohydrater. Det er MYE mer energi i fett enn i karboer, og dessuten holder det blodsukkeret stabilt MYEMYE lenger.

Det ser ut som om du spiser altfor lite, og dessuten for lite fett og kjøtt/fisk. Du kan ikke få nok energi til å overleve dagen hvis du skal kutte ut karboene og i tillegg spise lite og magert.

Jeg har gått på ketolysekost i 11 måneder og gått ned 18 kilo. Det eneste jeg IKKE er redd for å spise mye av er fett. :D

Sånn omtrent ser min dagsmeny ut:

Frokost: (hvis jeg er sulten...hvis ikke så dropper jeg den bare)

• Tre speilegg, 5-6 skiver bacon, stekt i meierismør

Lunsj: en pk av noe slags kjøttpålegg, skinkesteik el roastbeef, med remoulade og asparges til. Gjerne noe fet ost også: Brie el Camembert.

Middag: to stekte nakkekoteletter med fløtesaus el bearnaise, (Hjemmelaget), en halv smørdampet broccoli el blomkål.

Kvelds: Fete oster m oliven til, eller samme som lunsjen, men jeg er som regel ikke sulten på kvelden. Baconcrisp og hjemmelaget hvitløksdip er forresten veldig godt...;)

Ønsker deg massemasse lykke til :)

Hvis du bestemmer deg for å følge Ketolyse, så får du bestilt boka og de kosttilskuddene du trenger her: www.ketolyse.no (Kosttilskuddene du kjøper på ketolyse.no er dessuten mye billigere enn på f eks helsekost el apotek :), og er perfekt balansert med det vi trenger på dette kostholdet)

Ha en fin dag! Hilsen Nic

Nicpins sa for siden:

Signerer denne høylytt og entusiastisk! :D

Thlian sa for siden:

Well, got to get the book then :)

Har ikke vært flink til sengelektyre i det siste, men det ser ut som boka er inspirerende :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.