Dette er veldig individuelt, men som regel vil nok både "rette" og "gale" drinker få deg ut av ketose ja. Dette fordi kroppen vil forbrenne alkohol i stedet for fett.
Jupp, helt normalt. Dette fordi det er så lite "avfall" igjen av den maten du nå spiser iforhold til tidligere.
La oss si at man kommer ut av ketose.. er det noen krise? Dersom man er flink igjen? Har det noen negative konsekvenser egentlig dersom man 2 dager etter er tilbake? Ikke det at jeg planlegger dette, men kjekt å vite:)
Krise og krise... Kommer an på øyet som ser!
Dersom du synes det er greit at du sånn ca. settes èn uke tilbake i tid vektmessig, er det vel ingen krise.
Det sier seg dermed selv at å drikke alkohol (eller komme ut av ketose på andre måter) èn gang i uka er lite lurt!!
Men en og annen gang: Helt ok synes jeg!!
Hva skjer med kroppen om man en kveld spise en sjokolade eller noe
slikt, er det slik at kroppen må inn i ketolyse igjen før man begynner å gå ned i vekt igjen?
Tenker på f.eks ved bursdagsselskaper,
som ikke er så veldig ofte, om man kan unne seg et sjokoladekakestykke, eller hva skjer? har tenkt å unngå det, men bare lurer på
gangen, løpet i det hele?
Det som kan skje er at du faller ut av ketose, vekta stopper eller i værste fall går opp. Og kroppen bruker tid på å forbrenne de ekstra karbohydratene før den forbrenner fettet igjen...
Hei! Jeg har gått på ketolysekuren nå i nesten 3 mnd og har bare gått ned 2 kg.Har kommet til det stadiet at jeg spiser kun 2 til 3 ganger om dagen og da minimalt for jeg blir så fort mett.Passer veldig på å ikke slise karbohydrater og er i ketose.Spiser blomkål og broccoli hver dag til middag.Har begynt å tvile veldig på kuren men har så inderlig lyst å gå ned i vekt også. Kan noen hjelpe meg?
Til Lokkebiff: I følge ketolysekuren så mener jeg at man kan drikke alkohol så lenge det ikke er vanlig øl, søte viner, likør eller brennevin tilsatt sukker som søtningsmiddel. Hele idéen med ketose er jo at man ikke skal spise/drikke karbohydrater, tror derfor at man kan ta seg noen drinker av f.eks. Absolut vodka og Sprite Zero uten at man faller ut av ketosen. At det er mye kalorier i alkohol er vel en helt annen sak...
Til Mariette: Det er ikke sikkert du gjør dette riktig. Man skal ikke spise lite når man er i ketose, tvert om man skal spise ofte og normalt, slik at kroppen blir "lurt" til å begynne ketoselysen. Bruker du ketostix? Så er det også vesentlig om hvor mye overflødig du har å kvitte deg med?
Jeg har gått på Ketolysekuren i to uker i morgen og gått ned fra 89.5 til 84 i dag...allerede kvitta meg med 5.5 kilo. Bra deal! Det her funker altså for meg.
Her har du et eksempel måltider jeg har spist på en dag: Forkost: 2 Egg , 4 baconskiver, 3 sjampinjonger, 1 osteskive pr egg, litt krydder. Lunsj: 1/3 boksBogskinke, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing. Middag: 1/2 kylling, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing. Kveldsmat: Hjemmelagde kjøttkaker (500g kjøtdeig/2 egg/litt vårløk/salt/pepper/paprikakrydder), med egg eller litt salat til...
Jeg har holdt dette konstant og hadde fullt utslag på ketostixen tredje dagen
Har drukket temmelig mye vann og føler meg lett og god i kroppen. Det blir utrolig mye vannlating, men opplever det samme som min venn Sjokkis. Nr 2 gir seg bare til kjenne annenhver dag. Litt merkelig...
Man må jo passe litt på hva man spiser, blir endel kjøtt noe fisk, omeletter osv.
Føler at kostholdet blir litt snevert for jeg er innmari glad i å lage mat. Har ikke kjøpt boka om det, men tror det kan være smart for å bla få litt flere idéer om matretter osv. Jeg trenger vel i utgangspunktet ikke slanke meg, men føler dette er en raskere måte å få av uønskede love-handles :) I morra skal jeg begynne å trene også, er spent på hvordan kroppen reagerer med så lavt karboinntak. Tror kanskje jeg bør spe på med proteinshake eller noe sånt også?
hei Mariette...jeg er på ingen måte ekspert, men har opplevd det samme som deg...men til alt hell går vekten jevn og trutt nedover nå...men har kutta ut fløte, rømme, nøtter ( spiste ikke mye av det , men lagde nøttemuffins en gang+ nøtter i noe lav karbo brød)tomater...spiser ikke noe form for brød substitutt..bare rene råvarer og grønnsaker + litt majones. det virker for meg..tror du må finne matvaren som stopper for deg...ikke moro når man hører at andre bare kan bøtte innpå:D, men kropper er forskjellige
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.