< Tilbake til oversikten

Jeg lurer og lurer

Sol sa for siden:

Først leste jeg Skaldemann, og i forordet står det at hans metode passer like godt om jeg skal ned 5 eller 50 kg. Det passer bra for meg, for jeg ønsker å gå ned 5-7 kg. Så leser jeg boka om ketolysekuren, og den passer ikke for meg som skal ned mindre enn 15 kg. Kan noen forklare meg hvorfor? Finner såpass mange fellestrekk i de to bøkene.

De siste 5-7 kg sitter godt fast,- men hvorfor vil ikke en ketogen kur være å anbefale for meg?

Må si at jeg i utgangspunktet har hatt er ganske bra kosthold, med mye fokus på å redusere karbo-innholdet i måltidene, samtidig som jeg trener en del med hovedvekt på kondis-trening.( Ikke i nærheten av et ketogent kosthold, mer i gata til Fedon...) Likevel har vekta en tendes til å snike seg oppover i stedet for nedover hvis ikke jeg hele tiden er superstreng med megselv.

Så altså: Hvorfor ikke ketolyse for meg?

lokkebiff sa for siden:

Det er vel fordi ketolysekuren er laget av en lege med kunnskaper,
mens Skaldeman-dietten er laget av... ja nettopp: Skaldeman!
En vanlig mann alså, med egne erfaringer, og kun dèt.

Sol sa for siden:

Men han kan vel forklare hvorfor!

lokkebiff sa for siden:

Skaldeman? Vel, kanskje han ikke vet selv hvorfor...
Han vet vel bare at den funket på ham, men ikke hvorfor!

Sol sa for siden:

Nei, jeg mener Torkil. Jeg finner ikke noen begrunnelse i boka hans, bare en beskjed om at ketolyse ikke er egnet for sånne som meg....

lokkebiff sa for siden:

Åh? Jeg mener da at det skal stå der... Hmmm...
Vi får høre med Gerd, hun er (bortsett fra Torkil selv) ketolyse-eksperten her inne!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.