< Tilbake til oversikten

Kosttilskudd til barn, feks Eye-Q

Risten sa for siden:

Har noen av dere erfaringer med kosttilskudd til barn og da spesielt med tanke på Eye-q.

Mine barn får en kapsel Eye-q hver dag i tillegg til vitaminbjørner. Jeg har ikke merket noe bedre konsentrasjon hos 6 åringen som virkelig har vansker med å konsentrere seg. Det jeg lurer på er hvor stor dose må man opp i for at det skal ha noen effekt?

Iset sa for siden:

Det står på boksen at man må ta, er det 6 kapsler hver dag i noen uker før man kan trappe ned til 3-4? 1 er altfor lite, det er bare forebyggende og gir såvidt noen gevinst hos selv de som IKKE har noen problemer med konsentrasjon og lignende. Har man først fått slike problemer må man kraftig opp i dose. Synd det skal være så spikk hakkende dyrt. :(

Risten sa for siden:

En ting er nå at det er dyrt, men det er og vanskelig å få de til å ta mer enn en i slengen. Tror ikke de smaker så veldig godt.

Lillejenta likte veldig godt omega3 kapsler. Helt til hun i ett ubevoktet øyeblikk spiste en del. Det ble brått slutt på at hun likte det. Nå får vi henne til å ta eye-q, men ikke omega3.

Hørte på puls i sted at de hadde gode resultater med gluten og melkefri diett til barn med konsentrasjons og adferdsproblemer. Det vil jeg gjerne forske litt mer på. Jeg har faktisk vurdert å få gutten utredet for ADHD siden han har så ekstremt vanskelig for å konsentrere seg. Men tanken på sentralstimulerende midler hvis det ikke er helt absolutt nødvendig frister ikke.

Nett sa for siden:

Jenta mi på 9 tar 2 stk. Efalex hver morgen - sammen med en c-vit. Hun har tatt det siden hun begynte på skolen, så det blir 4 år nå. Det var en sommer vi kuttet ut og da merket vi det godt på konsentrasjonen når hun startet opp på skolen igjen!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.