< Tilbake til oversikten

Karb. i Cappuccino?

Gunhild sa for siden:

Vi har en "to die for" cappuccino på kaffeautomaten på jobben. (Ja, det er helt sant.. den er kanongod!!)
Det står "sukkerfri" under på knappen.
Kan jeg drikke den når jeg er på ketolyse??

Dette er nemlig dagens høydepunkt..... drikker bare den ene kopp pr dag av denne...Kan jeg det?? :o

Anyone??

MorStine sa for siden:

Helst ikke... Det er er jo melk i den, som regel en god slump melk. Vet ikke hvor mye i capuccino, men i latte er det i allefall minst 1 dl melk, bare det er jo 4,6 karbs. I overkant for denne kuren med andre ord.

Gunhild sa for siden:

Tusen takk for svar :)

Jeg tror hele koppen er ca 2 dl.... kanskje jeg kan tippe på at det er ca 1/2 dl melk. Det skal vel være noe mindre melk i Capuccino enn i latte.?. (brukes jo melkepulver i denne automaten men det er vel uvesentlig:confused:) Blir jo ca 2,3 karb. da......:o.... Det er jo endel ja....

Ja,ja... kanskje jeg får redusere til annenhver dag da:eek: Så får jeg heller spare karb. et annet sted disse dagene.... Kan ofre mye for den kaffekoppen der nemlig.....;)

lokkebiff sa for siden:

Når det står "sukkerfri" er det garantert noe annet skummelt i den!!
For hvordan kompensere for sukkersmaken liksom??
Så inntil du vet eksakt hva denne inneholder, bør du kanskje holde deg unna?? Iallefall vet du hva du bør kutte først dersom vekta stopper!

Gunhild sa for siden:

Ja.. det er sant....:o
Men jeg har "vært inni" maskinen. Det er 3 beholdere der... En med kaffe, en med melkepulver og en med kakaopulver...... Skal sjekke innholdsfortegnelsen på melkepulveret.... det er vel her jeg finner karbene om de finnes ikke sant..? Det kommer vel ikke noe fra kakaopulveret i capuccino? Og kaffepulveret skulle vel være safe..?:confused::confused:

Huff..... virker som det blir en tung en å svelge å måtte droppe denne... hehe....
jeg klare dropper den om jeg må/bør altså... ny og bedre helse skal nå ikke stå på en kopp capuccino heller... ;o)

Tusen takk for svar :)

lokkebiff sa for siden:

Du får snoke inni maskinen èn gang til da, og ut fra det ta en vurdering hvorvidt det er verdt det eller ikke! ;)
Om du uansett går ned, kan vel ikke en og annen kopp skade!

Megvel sa for siden:

Men vi sjekka på de ferdigposene fra butikkene og kom fram til noe uhyrlig som 35kh per 100g... Tilogmed rennekaffe uten alt har bittelig kh, dessverre!

lokkebiff sa for siden:

Sukkerfri??

Megvel sa for siden:

Neida, de vanlige posene.

Titti sa for siden:

Sikker på at det ikke er sukker i melkepulveret?

så lenge du forsetter å gå ned skader det vel ikke, men hvis du ser vekta stopper opp, kan jo cappuchinoen være årsaken. ;)

SusieBlues sa for siden:

Det er vel karbo i kakaopulver også..

MorStine sa for siden:

Ja, det er det. Det er mindre i bakekakao enn drikkekakao, men det er hele 17 gr pr i den også, så det er nok det i det som er i kaffemaskinen til Gunhild også:cool:

Gunhild sa for siden:

Jo.. men det kommer vel ikke noe fra kakaobeholderen når jeg bestiller capuccino fra maskinen.... er vel bare melk og kaffe i capuccino... eller:confused:

Jeg får i alle fall lese på melkepulveret før jeg kjøper mer kaffe der.... :)

THE sa for siden:

Vi har også en slik maskin på jobben, og du kan bare lese på melkepulverposen hvor mye som er karber - gjorde det selv for en stund siden, og husker ikke hva det var, men at det var ganske mye, kanskje 60%? Mye melkesukker, husker jeg. Så følge rådet til Titti å se på vekten. Hvis den stopper opp, vet du hva som ryker :)

Jeg har selv cappucino dilla, men har innsett at det er mye karber i dem.. Så en om dagen er min utskeielse, og da med "ordentlig" melk. Skal det være, så skal det være :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.