Enid sa for siden:
Dagladet: Vil teste fett-diett på fete
Aline sa for siden:
:heia: :heia: Digger de to der!! :D
sma sa for siden:
Sannelig på tide at noen i Norge tar tak, og faktisk studerer dette.
Heia Pål og Ingvild! :heia:
Goggen sa for siden:
Er dette kun for søringer, altså Oslo og omegn? Noen som vet?
Har sendt en mail til Andreassen Moe, og håper hun svarer.
Noen som har meldt seg på?
Aline sa for siden:
Ser ut som det er for folk som bor i osloområdet, siden treningen er på idrettshøyskolen, men kanskje de kan lage et opplegg for utenbyinger? :spent:
Hyper sa for siden:
weee!!!!!!!!!!!!!!
Brumm sa for siden:
Dette blir spennede. Bra det blir forsket på.
Goggen sa for siden:
Jeg sendte en mail som sagt, og Ingvild Andreassen Moe, svarte nesten tvert, Det er for dem som har mulighet til å møte opp for å trene på idrettshøyskolen. Dessverre for meg.
De håper også at dette prosjektet skal bli så bra at de får utvikle et doktorgradsprosjekt. Men det ligger litt frem i tid.
Dette var godt nytt!
Goggen sa for siden:
Jeg har innhetet tillatelse fra Ingvild Moe Andreassen til å legge ut e-postene deres. Og her er de:
De som ønsker e-postadressene, kontakter Goggen.
Om noen skulle være interessert.
De fikk selvølgelig også link til www.lavkarbo.no hvis de ikke hadde den fra før.
Alyssa sa for siden:
Veldig bra! :heia: :heia:
tommygutt sa for siden:
Dette bir gøy :-)
Georgine sa for siden:
Ref fra reglene. De som ønsker disse adressene kan få de fra Goggen.
Trinelise sa for siden:
Hei!
Jeg har allerede vært i kontakt med disse, og vi som allerede lever på karbofattig kost kan de ikke bruke som "forsøkskaniner". Da ville ikke studiene bli riktige, ergo så er vi som er her inne ubrukbare i denne sammenheng.
Hilsen Trinelise
Goggen sa for siden:
Merkeligere og merkeligere her nå.
Jeg skjønner jo at vi ikke skal strø om oss med e-post-adresser.
Det var jo hele vitsen med å innhente tillatelse fra dem det gjelder først.
Men jeg skal ta dette til etterretning også.
Og skal du/dere som moderator henvise til at de kan få dem av meg bør kanskje noen forhøre seg om det er greit for meg først?
ja,ja
Georgine sa for siden:
Nå må du slutte å sutre Goggen. Du innhentet epostadressene, så skal du ikke kunne dele de ut fordi du ikke kan legge de ut i forumet?
I og med at de ikke vil ha folk som allerede lever lavkarbo så slipper du all jobben med det allikevel.
Iset sa for siden:
Trodde personvern ble litt annerledes når det faktisk er innhentet tillatelse fra de det gjelder? Dersom jeg feks. vil at Goggen skal legge ut min epost-adresse her så får han ikke lov? Bare et uskyldig spørsmål altså. :)
Georgine sa for siden:
Vi må forholde oss til forumreglene :)
Iset sa for siden:
Hehe ja jeg vet jo det, men det er nettopp reglene jeg lurte på. Det står jo "av personvern-hensyn", men blir ikke det litt annerledes når personene det gjelder har sagt ja?
Georgine sa for siden:
Ikke nødvendigvis. Du kan sende en PM til Lise eller HP for debatt :D
Goggen sa for siden:
Hmm, nå er det jo stadig folk som er i startgropa her inne. Og flere er her inne og leser i lang tid før de begynner på evt. slanking. Så akkurat det var en usaklig begrunnelse.
Forøvrig er det selvsagt helt OK for meg å dele ut adressene. Det var bare ordlyden jeg reagerte på. Eller sutret over som du kaller det.
Fin karakteristikk det.
Goggen sa for siden:
Jepp, det var min tanke også. Men jeg skal ikke gå i hardtkorn med noen. Men jeg må lære meg å tolke bedre tror jeg. Ikke bare lese det som står.
Men greit nok, en regel er vel en regel.
Men det var godt ment ihvertfall :)
Nille sa for siden:
For orden skyld kan jeg tilføye at dette med personvern OGSÅ har med SPAM faren å gjøre. De som sender virus/SPAM har ofte programmer der de søker opp e-post adresser som ligger i åpent nett som på forum etc. Vedkommendes mailbox blir da oversvømmet av junkmail/virus og det som verre er.
Nå er ikke dette en regel som er spesiell for oss som forum. Ingen seriøse internasjonle forum tillater e-post adresser i åpent forum. Jeg er og har vært medlem av mange utenlandske forum og alle har de samme reglene.
Noen har et system som faktisk funker slik at om det blir lagt inn en adresse med @ i blir den automatisk slettet. Så langt har det ikke gått her enda. Og det er jo bra, for da kan en få gitt beskjed om hvem som har adressen og hvorfor den er slettet, - selv om det ikke ser ut til å hjelpe noe her.
Nå trodde jeg faktisk at denne tråden handlet om Dagbladets test og ikke en diskusjon om/for/imot posting av e-post adresser. Det ble gitt en grunn - og den er absolutt god nok.
Millsi sa for siden:
Så spenennde da!!
energibunten sa for siden:
Saken er biff, dette er fett !
Jeg satt her for noen dager siden og irriterte meg over disse slanke-reality-greiene som bare får spise siv og fuglefrø...og tenkte at media og TV er egentlig ikke så opptatt av fakta, heller noe som selger bra. tenkte at det er vel ikke så langt frem til noen har et slikt program basert på lavkarbo og høyfett.
Media vil jo helst tekkes oss vanlige folk, og det er mange vanlige folk som har kommet til fornuften i matveien.
Dette er fett :-)
Iset sa for siden:
Herlighet, det var da bare et spørsmål. Jeg synes DITT svar var bra nok, men ble jo ikke klokere før det, derfor spurte jeg. Sorry.
Veggpryd sa for siden:
^He he. Det er nok blåmandag idag! :lol: ^
Jeg ble veldig glad når jeg leste denne nyheten! Tror flere og flere får øynene opp for lavkarbo! Kanskje verden går littegrann fremover snart?
Lemen sa for siden:
En liten avsporing, men det er faktisk blåmandag i dag. :p
www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/21/524516.html
nettan sa for siden:
Bra de forsker på det:). Så slipp jeg høre fra legen at det er farlig..Ovs.. for jeg tenker på det av og til ..Kjennes jo ikke farlig ut på kroppen men..
Er litt lei av og høre at det og det er magert og sunt. og det inneholder jo lite fett så det er sunt..
De på jobb sier jo ikke no negativt om "dietten" min men de tror jo jeg skal slutte når jeg er ferdig...
Men jeg vet jeg ikke kan omvende de..