Er det OK å spise Heistad gele med jordbær smak under induksjonen? Det står
0 karbohydrater på pakken... :confused:
Jeg var så "heldig" å få tak ei bittelita "reiseflaske" med stevia på helsekosten her (til 58kr!! Det var 5ml. i flaska!!)
Men skal jeg være ærlig, må jeg si det smakte DRITT!!!!!! Fyttirakker'n! Jeg lagde jordbærsyltetøy med noen dråper Stevia. Jeg kasta alt! Det hadde en GRUSOM ettersmak! Ikke hadde jeg i for mye heller...
Har prøvd få tak i Splenda, men det er jo umulig... Bortsett fra å bestille på Atkins da, men da blir man jo ruinert pga. toll....
Hvis man følger boken så skal man styre unna aspartame,som finnes i Heistads gele.Men det er ikke alle som opplever noe negativt med det søtningsmiddelet,så man bør vel bare prøve seg fram om en tåler det...?Men jeg anbefaler det jo heller ikke.Som de drevne her sier er det jo bare snakk om 14 dager uten noe annet enn det boken tillater,men vet selv at 14 dager kan virke som en uhorvelig lang tid..
Stevia og Splenda har jeg dessverre ingen erfaring med.
Hvis du klarer å lavære å spise gele hver eneste dag så er det ikke farlig med en pakke Heistad gele i ny & ne. Det er som sagt Aspartame - et kunstig søtstoff som er kjent i lavkarbo kretser for å være en "partystopper", dvs. at det hemmer vekttap. Noen tåler det og merker ingen endring (bl.a. alle de som drikker Pepsi Max og Cola Light og gomler cavalier sjokolade). - andre merker at vekta slutter å bevege seg. Men altså, - OM du klarer å begrense deg til bare av og til.... da er det vel ok.....:o Problemet er at geleen er så god at det er vanskelig å begrense seg da... :snill:
Hvis du ikke får tak i Stevia pulver kan du godt bruke Natreen pulver. Jeg tåler lite av alt mulig, men har ikke reagert på Natreen. Les nøye på glasset når det gjelder mengde - det er lett å få oppi for mye !!
Nå fører ikke Atkins-shoppen Splenda lenger heller, så da er det ikke noe å lure på... ;)
Tror jeg må prøve den gele'n snart...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.