Leser at mange tester seg om de er i ketose opptil flere ganger daglig, og lurer på hvorfor. Det står vel også på pakken at man skal teste seg om kvelden?
Selv har jeg vel brukt i underkant av ti sticks på ti uker, jeg kjenner f.eks. ketosen på ånden min, og jeg vet jo hva jeg selv har spist, og at det dermed ikke skulle være noen grunn til å sjekke heller. Kan sikkert være greit om man har spist for mye karber og er usikker, men poenget med ketolysen er vel å holde seg i ketose så fettet forbrennes jevnt og trutt...
Enten så går man inn for å være i ketose, og lever deretter,
eller så lever man lavkarbo generelt og lar vær å stresse med bl.a stix.
Det er en kjent sak at stress kan hindre vektnedgang, og hva er vel mer stressende enn å følge med urinen hele dagen???
Hei
DU har rett, det er ingen grunn til å teste flere ganger daglig.
De fleste tester i starten for å se når de kommer i ketose, det virker faktisk litt motiverende å få en bekreftelse på at man gjør tingene korrekt.
Siden tester man av og til. Så lenge vekten går ned og man har det fint trenger man ikke bruke stixene. Har man skeiet ut kan det være en grunn til å teste. På ketolyse.no skriver jeg at en boks holder for de aller fleste på denne bakgrunn.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.