< Tilbake til oversikten

Udo's choice

Zahir sa for siden:

Hva er Udo`s choice, hva brukes det til og hvor får man kjøpt det?

lokkebiff sa for siden:

Kjøpes på helsekosten.

Rattata sa for siden:

Tilleggspørsmål: Hvor mye skal man ta av UC pr dag? Jeg tar et beger på 20ml, men aner ikke hva som er riktig.

lokkebiff sa for siden:

På flaska står det 15 ml (2 ss) hver dag i forb. med måltid.

Rattata sa for siden:

Hø? Jeg ser ikke det noe sted jeg :o

Thanks!

lokkebiff sa for siden:

Åh...?
Etter ingrediensene, står det "anbefalt bruk" sånn ca midt på flaska!

Rattata sa for siden:

Joda...på min står det "pour 3-4 dessert spoons over your food..." men jeg var litt usikker på om det var på ett måltid eller alle.

:komplisert:

lokkebiff sa for siden:

Hehehe... Nei, det skal ikke være lett!! ;)

På min står det altså det jeg nevnte, men også at det kan helles over maten, f.eks salat. Kan ikke tenke meg at det er godt, så jeg tar hele spiseskjea i et jafs og heller innpå vann etterpå. Liker bare ikke smaken...:(

Rattata sa for siden:

Jeg mente at det var meg som gjorde det komplisert :o

Samme her - jeg tar alt i en slurk også hiver jeg innpå frokosten. Ikke så vanskelig igrunnen, men det smaker virkelig høgg!!

lokkebiff sa for siden:

Nemmen... DET tenkte ikke jeg!! ;) Tenkte du mente det var disse hersens små bokstavene og innviklede forklaringer som det jo er på mange produkter, så jeg var enig!! :D

Juh-upp... :(

Iset sa for siden:

Jeg brukte 4 ss daglig da jeg tok den, gjorde fantastiske underverker med huden min. Noen må ta mer, andre kan ta mindre. Det kommer helt an på feks. om man har tørr hud, evt. eksem, mye PMS og annet. Dosene varierer fra person til person. :)

lokkebiff sa for siden:

Hvor mye skulle jeg ta sa du???:rolleyes:

Iset sa for siden:

Hehehe. 4-5 ss kanskje. Det har hatt veldig god effekt på mange jeg kjenner. Da jeg jobbet i helsekosten fikk jeg jo fjørti tilbakemeldinger på det jeg solgte, og det var ganske verdifull info for meg. Husker ei dame som kom innom en stund etter å ha kjøpt Udos av meg. Hun stod nesten og gråt av glede og sa hun skulle gi meg en klem fra MANNEN sin, som var overlykkelig for å ha fått sin kone tilbake. :lol:
Hun var helt kvitt terror-PMS'en sin etter å ha begynt med den. Hun kom innom med jevne mellomrom det neste året, husker jeg, og hun sa hun aldri hadde hatt tilbakefall og var et helt nytt menneske. Huden var også blitt fantastisk og det var ikke måte på. Den oljen er suveren!

lokkebiff sa for siden:

Om dette hjelper, skal du ikke se bort fra at det vanker flere klemmer, både fra sambo her og megselv!! ;)
(jeg bruker å si til ham når det er som verst, at han skal være glad for at vi ikke bor i England, for der kan man bli frikjent for mord når man er premenstruell.... :eek: Stakkar.... :o )

Iset sa for siden:

Hahaa ja, PMS er skikkelig skumle greier. Men jeg tror mannen min vil fortelle deg at en graviditet er hakket verre. :knegg: Jeg er skikkelig hormonbombe for tiden, det er egentlig litt tragisk. Jeg har ikke hatt PMS på iallfall et år, men svangerskapet har laget helt baluba i følelsene mine. Griner og hyler og raser om hverandre, så mannen trår litt på nåler for tiden, stakkars. Men han har heldigvis (omsider) lært seg hva han ikke kan si og hva som er ok. Mannfolk!

:lol:

Karbosara sa for siden:

...hm...lurer på om jeg må prøve denne...har ekstremt tørr hud i ansiktet, og jeg kan ikke smøre meg, for da får jeg kviselignende utslett i løpet av de første 12 timene. I perioder klør huden og truer med å bryte ut med utslett selv om jeg ikke smører meg...hudlegen sa det var rosacea, og gav meg en gel som virket helt til etter neste legebesøk, og han sa jeg var blitt bra... ellers er huden min full av cuperoser på enkelte steder i ansiktet...det skal visst hjelpe med laser, men jeg kan ikke ta det så lenge jeg har utslett...

...såå, udo's choice, her kommer jeg og tar deg!!!!

Huldr sa for siden:

Jeg har alltid hatt veldig tørr hud, og det hjelper en del med omega 3 (som jeg tar i flytende form), men det er fortsatt ganske tørt (Bare flasser ikke så fælt liksom :o). Så fikk jeg en liten prøveflaske Udo's, tok en ss daglig i tillegg til omega 3-en i noen få dager, og huden ble supermyk og fin! Nesten ikke til å tro ...

Nå skal jeg ut og kjøpe Udo's altså. I morgen den dag! ;)

lillestine sa for siden:

hei!
morgen og kveld: 1 ss omega 3, 1 ss omega 6med nattlysolje og 1 ss udos, har etter en måneds tid merket mye mykere, klarere og "fuktigere" hud. herlig!
Og hvis det er ok for vekta også!!! Juhuuuu!

Kitt sa for siden:

Be legen din om å få Protopic salve mot rosaceae. Er dyr (ca 400,-), men veldig drøy og utrolig effektiv.
Skal du ta laser; pass på å ikke ha noen viktige avtaler de neste 3 ukene. Man er IKKE særlig pen den første tiden etterpå. Jeg har gjort det 2 ganger med ca 10 års mellomrom. Blir veldig bra de årene det varer.:)

Karbosara sa for siden:

Takk for tips, Kitt! Skal ta det opp med legen neste gang jeg er der!!!

Og laser koster litt penger, så det er ikke førstepri, dessverre, men jeg ser noen røde tråder på gang i nesa, og det orker jeg ikke tanken på å ha der, så det må skje noe...

sma sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om dette før. Men det virker jo helt genialt! :heia:
Jeg har også både hud- og leddproblemer så kanskje jeg skulle testet dette? Lurer på om det er mulig å få tak i det i Sverige.. :rolleyes:

Iset sa for siden:

OM det er mulig? Sverige er jo et MEKKA når det gjelder kosttilskudd. Jeg skulle ønske jeg bodde nærmere grensa så jeg kunne handle alt av tilskudd der. :(

sma sa for siden:

Hm, er det mulig jeg ikke ser Mekka siden jeg bor her? :rolleyes:
Men på den andre siden så har jeg ikke lett så masse. Er foreløpig uten arbeid så jeg lever på sambos lønn.. :rolleyes: Føler at jeg ikke kan kreve så masse av han akkurat når det gjelde slike ting. Men jeg har fortsatt vitaminene som jeg kjøpte på ketolyse så jeg får holde meg til dem så lenge. :)

Iset sa for siden:

Hehe det er nok derfor. I Norge får man ikke engang tak i skikkelige B-vitaminer, alt er jo forbudt! Jeg kjøper alltid B-vitaminene mine over nett fra en svensk forhandler, og de ligger på minst 20 ganger høyere doser enn de norske. Helt utrolig ... Spesielt med tanke på at jeg er livsavhengig av disse dosene pga. at jeg er vektoperert. :rolleyes:
Spektro multivitamin og andre multivitaminer er også dobbelt eller trippelt så sterke i Sverige som i Norge. Flytende multivitaminer må tynnes ut for å kunne selges til Norge. Svakere, men gjerne til dobbel pris. Jeg blir så faens forbanna!

sma sa for siden:

Ja, det høres jo helt vilt ut! :eek:
Må du betale toll og sånt for å få det fra Sverige da?

Brumm sa for siden:

Jeg skal kjøpe udo`s i dag. Jippi. Sliter med ganske så mye utslett/psoriasis i ansiktet, fint med time hos hudlege i April.:mad:

Iset sa for siden:

Nei det har jeg ikke betalt enda, men tror ikke jeg har kommet opp i 200,- kroner heller. Jeg bestiller fra www.shopping4net.no og frakten er på bare en tier, så det er ganske genialt. Synd de har sluttet med Twinlab B50, som jeg var avhengig av. Nå må jeg bruke noen andre som inneholder like mye men som er vanskeligere å svelge. Men jeg MÅ jo ha dem, siden jeg tar opp så lite B-vitaminer. Kjøper jeg dem i Norge må jeg jo ta en halv boks om dagen, det er helt latterlig. Heia Norge. :rolleyes:

lokkebiff sa for siden:

:lol:

Synes bare dette var ustyrtelig morsomt!! :lol:

:o

:suss:

.

Iset sa for siden:

:flau: :flau:

lokkebiff sa for siden:

:dulte:

:klem:

Kitt sa for siden:

Fordelen med en diagnose som rosacea er at man får gratis laser- behandling på blant annet Rikshospitalet. Har aldri betalt mer enn egenandel, jeg.

Be legen din om resept på Protopic og be samtidig legen sende en henvisning om laserbehandling.

Karbosara sa for siden:

Takk, Kitt, dette var gode nyheter!

Huldr sa for siden:

Hva slags merker kjøper du av omega 3 og 6 da, og hvor? Synes det er litt vanskelig å få tak i flytende produkter ...

lillestine sa for siden:

Omega 3: eskimo3
Omega 3-6: heter det samme, fra vitamina
Begge kjøpt på life, så vidt jeg husker. Det skal ikke være noe problem å finne flytende oljer, men du må på helsekost, de har ikke så stort utvalg på "dagligbrugsen".
Udos har alle tre omega 3-6 og 9, og fås også flytende på helsekost. Lykke til!

heidia79 sa for siden:

Hvor lenge bør man ta Udo`s før man merker virkning? 2-3 mnd?
Det er så fælt, jeg brekker meg når jeg tar det! Men hvis jeg ser virkning så kanskje det gir meg et ekstra puff? :lol:

senka sa for siden:

Jeg kjente bedring etter bare noen få uker,når det gjelder smerte:)Syns det smaker så godt,vil drikke opp hele flaska mi :p

heidia79 sa for siden:

GODT???? :lol: Du er gæærn! :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.