< Tilbake til oversikten

Lurer på noen ting ang. Ketolysekuren

ketoline sa for siden:

Jeg og min mann har bestemt oss før å prøve å gå ned i vekt. Jeg har et mål på ca. - 20 kg. min mann på ca. -30 - 35 kg.
Men maten er den samme hele tiden.. Bor på en liten plass meg dårlig utvalg av varer, så vi må ha noe enkelt. Nå er dagen vår slik.

Frokost : 2 stekte egg blandet med litt kremfløte (ikke mye.. ca. 1-2 ss) , og 2 skiver bacon , en neve salat , vann

Lunsj: Salat , vann , 4-6 skiver Hvitost, litt asparges

Middag : 2 kylliglår , salat, vann , 2 ts sterrømme
Eller : 2 nakkekot. , salat , vann , 2 ts seterrømme

Kveld : Salat , 1-2 stekte egg , 2ss seterrømme

• I salaten bruker vi å ha noen strimler med kjøtt fra høne.
    Drikker ca. 0.4 - 0.5 liter vann til vært måltid.

*1-2 galss cola light ca. 2 ganger i uka

• Nå lurer jeg på om dette er for mye.. og hva bør jeg kutte ned på.

• Hva annet kan jeg lage som ikke har ingredienser som er vanskelig å få tak i for meg..? (er lite grønt på butikken hær.)

• Noen andre tips?

Takk så mye for svar :)

Torkil sa for siden:

Hei
Det ser ikke så verst ut, men det skorter kanskje litt på grønnsaker. Jeg forstår problemet med utvalget. Men paprika, litt tomat, agurk, stilkselleri, purre, sopp får dere vel og kanskje squash, aubergine, asparges??, grønne oliven (glass)
Lykke til med kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

ketoline sa for siden:

Takk for svaret. Det vi for tak i hær er isbergsalat, kinakål (noe jeg ikke liker.. er ikke god på smak) paprika, tomat, agurk, purre, noen ganger grønne oliven..

Millsi sa for siden:

Vi er fler med begrenset utvalg p¨å butikk.ja-kipt! Men jeg handler litt mer de gangene jeg drar på den litt større butikken. Lønner seg det,for å få variasjon.

MorStine sa for siden:

Hva med brokkoli da? Og blomkål? Det er jo mye sunnere enn issalat:) Om de ikke har fersk, så har de vel i fysedisken, den er ikke så god, men dog...

Velkommen, forresten, og lykke til på denne flotte ferden!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.