Jeg spiste skinkebiff med ovnstekte grønnsaker til middag.
Slinkebiffen krydret jeg med Seltin og en pepperblanding og stekte i panna med litt rapsolje.
Grønnsakene besto av blomkål, brokkoli, paprika, sjaminjong, løk og hvitløk. Presset en halv sitron og litt rapsolje over, og krydret med pepper, rosmarin og timian.
Maten smakte godt, men magen har ikke vært god etterpå; oppblåst og romlete :( Noen som har noen idé om hvorfor?? :confused:
Det var ingenting jeg ikke pleier å spise i maten :confused: Men kanskje magen reagerer anderledes når man er i Ketose?? Jeg begynte på torsdag, så jeg er helt fersk i dette..
kanskje for lite fett ? rent kjøtt av svin som skinkebiff er høyt i protein og lavt i fett. Likevel er kun 20% protein. Det var endel grønnsaker også. Jeg ville ha prøvd neste gang med å passe på å ha mer fett enn protein. Jeg også reagerer på for mye lavkarbo grønnsaker om det bare blir det. akkurat som frukt, etc. Må få nok av hvert å jobbe med for å få jevn fordøyelse.
jeg tror at magebakteriene endres rel raskt og begynner å lage mye luft bare det er litt karbo tilstede og kun det...
Legg til feks en fet saus neste gang...
Jeg går ikke på ketose og kan ikke alt om det, men vet hvordan min mage reagerer når den er vant til lavkarbo.
Jeg kan reagere på smaksforsterkeren natriumglutamat (MGS) med uggen og rar mage. Kan det være det i pepperblandingen din?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.