Goggen sa for siden:
Men gelatin spiser dere.. Dere vet hva det er laget av?
Goggen sa for siden:
Men gelatin spiser dere.. Dere vet hva det er laget av?
Selma sa for siden:
Jeg bruker også mye smør, fete sauser osv. Men det som er så rart er at jeg ELSKER svoren på ribba (MÅ være sprø da). Noe som hele familien gjør, så på julaften er det ville tilstander ved middagsbordet for at alle skal ha tak i mest mulig svor:D Men fett ellers...USJ!!Bort, bort, bort. Jeg klarer å finne fett på hvit fisk også :o
Iset sa for siden:
Altså, dette har ingenting med at jeg ikke VIL spise ditt og datt, det har bare med at jeg har aversjoner mot enkelte ting. Det jeg ikke selv kan SE, det går som regel greit. Mulig jeg er sær, men sånn er det nå med den saken. Tror det er de 6 årene som vegetarianer som har "ødelagt" meg, for jeg var ikke sånn før. Jeg takler ikke engang grillet kylling (bare bryststykkene). Må ha fileter. Takler ikke bein og fett. :eek:
Ja, det er tragisk, jeg vet det.
Selma sa for siden:
Men KJENNER det da....:o Og da kommer det ut igjen...:o
Spiser ikke gelatin, som jeg vet om ihvertfall:) Og regner med det er laget av fett eller noe lignende:D
Iset sa for siden:
Gelatin er laget av knokler og bein fra fisk og/eller dyr.
Goggen sa for siden:
Jepp, og brukes mye som kapsel rundt vitaminer etc. :) Og i sylte, i aspic(cabaret), bog-skinke og en drøss andre produkter. Slik som deserter ala gele etc.
Selma sa for siden:
Å fytti grisen sin!!! Vet ikke helt hva jeg trodde det var....Alt som jeg ikke vet hva er, det kommer bare fra butikken liksom:p I mitt hode er jeg sikker på at gelatin vokser på trær;)
Iset sa for siden:
Jepp. Men jeg bryr meg ikke om å svelge kapsler, og sylte, kabaret og slikt spiser jeg ikke. Bogskinken skyller jeg under springen før jeg bruker den. Aspic-greier er jo helt grusomt. :eek:
Helene sa for siden:
og vingummi har vel gelatin?
Eva sa for siden:
Hva enten det er hud, muskler eller bein, så er det proteiner alt sammen - bare i forskjellige former.:D
Iset sa for siden:
Selvfølgelig er det det, men alt er jo ikke like appetittelig for alle. Jeg spiser ikke ører, øyne og tenner på dyret fordi det muligens er sunt. :p
Eva sa for siden:
Nei det kunne jeg heller aaaldri finne på.:eek:Veggpryd sa for siden:
:lol: Oksetunge, oksehale, nyresuppe, levergryte... mmmm. (puke) :D
For bare noen uker siden fikk jeg vite at pølser er laget av grisesnuter, ører, haler, ansikt m.m. Jeg er veldig glad for at jeg har sluttet med pølser for lenge siden!
Men, når det er sagt, så synes jeg jo egentlig at når man først slakter et dyr - så bør man jo bruke hele dyret. Skal ikke kaste mat, vettu! :p :D
Selma sa for siden:
Oksehalesuppe er nyyyyyydelig :D
Iset sa for siden:
Det er nok noen skikkelig dårlige pølser da? Det er blitt ganske strenge regler i Norge over hva pølser kan inneholde, trodde jeg. Står litt mer her:
Nå er det riktignok Gilde som svarer, men de kan vel ikke lyve i slike artikler heller?
Er det sant at pølser inneholder avfallsstoffer?
Akkurat det der er en seiglivet myte. Jeg har jobbet 27 år i virksomheten, og har aldri hørt om at noe snusk brukes i produksjonen av pølser. Vi har faste resepter (oppskrifter) å forholde oss til. I tillegg har vi et lovverk som klart definerer hva vi kan bruke og ikke bruke.
Enkelte reagerer at det på pølsepakkene står at pølsene inneholder hodekjøtt. Dette er ikke annet enn kjakekjøtt, som forøvrig er et meget godt kjøtt. Enkelte barn ringer inn og spør om hodekjøtt er det samme som hjernemasse. Det er det altså ikke, sier Sletner med et smil
megselv sa for siden:
kvalm
Hvorfor leser jeg dette :D
Lindabtn sa for siden:
Der fikk du meg til å slutte også :høh: (og jeg som elska oste pølse med bacon og potetsalat på statoil)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.