< Tilbake til oversikten

Trening etter brist

makabaka sa for siden:

Jeg hadde meg en brist i går når guttongen hadde bursdagsselskap, gaflet inn noen kakestykker og litt godter.
Kvordan trening er best for å komme raskest mulig i ketose igjen?

Torkil sa for siden:

Hei
Huffa huff. :)
1 times rask spaseretur, slik du svetter, ha gjerne puls rundt 120. Da forbrenner du en del av karbohydratene og kommer fortere tilbake i ketose.
Lykke til videre
Torkil :)

nellie sa for siden:

det er så innmari mange forskjellige teorier på dette med karboforbrenning vs fettforbrenning. kan aldri bli klok på det.. Jeg trodde at det var sånn at jo hardere man trente jo mer tæra man på karbene??

Torkil sa for siden:

Hei
Du har rett, hard trening forbruker karbohydrater, lav treningsintensitet fett. Årsaken til at jeg i dette tilfeller anbefaler rask gange med puls rundt 120 ( ikke så nøye) frem for sprint, er at hard trening raskt vil forbruke karbohydratene og man vil kunne oppleve å gå fullstendig tom, bli uvell og svimmel, det kan være ganske ubehagelig.
Med en bursdagssprekk blir kroppens karbohydratlagre IKKE fyllt opp, hadde de vært det, hadde hard trening vært mulig.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

nellie sa for siden:

tusen takk for opplysning;) det har jeg nemlig lurt på lenge:P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.