Jeg har akkurat målt ketoner, og det ga dårlig / ikke noe utslag ( stixen forandret farge, me ble bare litt beige :) Menyen i dag har vært slik:
Frokost: 1 skive ketolysebrød med pålegg 2-3g kh
Lunch : Salat 3 g kh
Middag: 1 1/2 stykke pizza. Bunn etter oppskrift på bakemixen, fyll av karbonadedeig, bacon, løk, chili, og knuste tomater. Regnet ut 2 g kh pr stykke.
Kvelds: 2 egg med spekeskinke til.
Har drukket 4l vann, og trent en time i dag. Hadde veldig godt utslag på stixen i går, det er derfor jeg lurer på o pizzaen kan være grunnen til dårlig utslag i dag...Trenger jeg å bekymre meg for ketosen?
Enig med megvel, det er ikke alltid man får utslag. tror ikke du skal bekymre deg, menyen din i dag ser finfin ut, har du vært like flink de foregående dagene skal det ikke være mulig å gå ut av ketosen, nei. Pass på å få i deg nok fett, ser ikke de store fettkildene i det du har spist her...
Nei, det har blitt lite fett i dag. Synes det kan være litt vanskelig å få nok fett siden jeg ikke klarer å spise rømme og slik. Har dere noen gode forslag til hva jeg kan spise som har mye bra fett? Har en tendens til å velge helt rene matvarer, som biff, svinefilet og kylling:o Men da trenger jeg nok ikke å bekymre meg for pizzaen i allefall:rolleyes:
Hadde tenkte å stikke huet inn og rope et rungende "JA!" til den pizzaen, men så så jeg jo at du har laget lavkarbovarianten! Så da så...
Men som det sies, og som vi liker å gjenta ofte, men gjerne omkring her:
Så lenge du faktisk går NED i vekt, ikke stress så fælt med de stixene. Det er jo vektnedgang og ikke den der rosafargen som er hensikten.
Når det gjelder fett... liker du ost, da? Mye fete oster omkring. Hva med avocado?
Jada, spiser mye ost. Men får nok bli flinkere til å bruke majones på maten. Det er jo spiselig:p Avocado har jeg aldri prøvd, så det er jo verdt et forsøk. Bare gleder meg til kyllingvinger til middag i dag jeg :)
Også elsker jeg Sverige! Kjøpte sjokolade der i går med kun 0,6 g netto karber pr porsjon (4 biter) i mørk sjokolade, og 1,6 g i den hvite!:D Kan nok bli en fin redning hvis søtsuget melder seg! Men foreløpig ligger de godt gjemt i kjøleskapet ;)
Ja, du kan jo ta deg en skje med cocosa eller mctolje:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.