< Tilbake til oversikten

Pause fra ketolysen?

terry sa for siden:

Hadde noe jeg lurte på …Kanskje noen har noen gode råd å komme med?

Har liksom følelsen av at det kanskje har gått litt fort i svingene på ketolysekuren. Det har jo gått veldig bra da. Har gått ned 18 kg fra 13 august til jul.
Jeg startet på 124 kg (jeg er 176 cm) Men nå synes jeg at skinnet (rundt magen)er litt slapt. Det er for tidlig å si om det blir noe overflødig skinn når jeg blir ferdig men…

Så jeg har lurt på å gå over på Atkins eller Lindbergs en periode for å gi huden en sjangs til stramme seg litt opp før jeg fortsetter med Ketolyse.
Eller kanskje bare fortsette på ketolyse med litt extra grønt slik at man ikke er i ketolyse?

Litt dumt da siden det går så fint på ketolysen. Men jeg er ganske tålmodig av meg og har ingen hast så det hadde ikke gjort meg noe og stabilisert vekta i et par måneder.
Har akkurat bestilt Atkins og Linbergs boka så jeg skal sette meg litt ordentlig inn i dem. Hadde ellers tenkt å gå på ketolysen frem til sommeren (med jevnlige tester hos lege)

Høres dette ut som en god ide, eller vil det ha lite å si på ”slapt skinn” rundt magen?

nalana sa for siden:

Da burde du i tilfelle satse på pause med Lindberg synes jeg. Atkins blir vel for likt, slik at huden ikke vil rekke å følge etter her heller.
Om det er lønnsomt i det lange løp tør jeg ikke tro noe om.:confused:

Goggen sa for siden:

Det er store individuelle forskjeller på hvorda huden klarer å rette seg opp. Alder ikke minst. Huden kan krympe over år, og Skaldeman skriver en del om det i boka si. Og så vidt jeg vet har han ikke tatt bukplastikk for huden trekker seg langsomt sammen.

Jeg ville ikke stoppet nå var jeg deg. Med så fin utvikling og vekttap. Stå løpet ut, og la heller huden bli litt slapp.

Mye bedre det enn å begynne å tukle med kostholdet og kanskje gå opp i vekt med demoraliseringen det medfører.

Lykke til!

(vi har nesten identisk høyde og vekt. Jeg gikk ned 20 kilo på et halvår. Begynte å leke litt med kostholdet og det innebar opp 10 igjen. Så er du advart :) )

terry sa for siden:

Yepp! Takk for tips :), Tror jeg blir å fortsette med ketolyse så får jeg evaluere litt mer seinere.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.